I vecka 32

Nu har jag burit lillebror i magen i 31 veckor och två dagar.
Tiden har mestadels gått sakta. Visst, jag kan känna stress för att det nu inte är så lång tid kvar och jag har en hel del grejer kvar som ska inhandlas och en hel del "boande" kvar hemma som jag vill hinna med före han kommer men trots det så känns som att det är lång tid kvar att befinna sig i det tillstånd som jag är nu.
De sista två veckorna har magen och alla extrakilon börjat att kännas tunga att släpa runt på.
Jag flåsar och stonkar och blir andfådd hur lätt som helst.

I onsdags var vi på kontroll igen.
Hjärtljuden var bra och barnmorskan klämde på magen och kände på hans lilla huvud vilket även jag, L och W också fick göra.
Det som gav mig småångest var att jag hade en etta när det gällde äggvita i urinet.
I slutet av graviditeten med W så fick vi åka in till sjukhuset och då var det prat om att jag skulle få stanna kvar, något som jag med mitt obehag för allt som gäller sjukhus absolut inte ville vara med om.
Vi fick tillslut åka hem och jag klarade av att "hålla mig hemma" under den återstående tiden innan hon kom nio dagar efter beräknad födelse.

Med tidigare förlossning och allt runtomkring den i minnet, sjukhusskräck och lilla W hemma så vill jag absolut inte bli inlagd.
Stress är något som påverkar och jag vet att de sista två veckorna har jag stundtals känt mig riktigt hyperstressad.
Det är svårt det där när jag själv vet varför och en del av lösningen på problemen men det är så många andra inblandade så att mina ord och tankar inte når enda fram.

Ska tillbaks till mvc på tisdag och lämna nytt prov. Hoppas att det är som hon säger att utslaget kan påverkas av en ev. urinvägsinfektion eller att det iallafall inte har blivit sämre.

61 dagar kvar till den 16 september idag.
Vad jag längtar.

Bild:hilajns.blogg.se©



Kommentera
Postat av: Nina

31+4 kom Jordan, alltså två dagar från idag för lillebror ... galet så tidigt egentligen. Längtar till nästa gång å förhoppningsvis en längre graviditet =))



Tips från en till slut fick väldigt högt blodtryck en jäkla massa äggvita ... slappna av! Det var nått jag skulle gjort mer!



kram



http://snostjarna.blogspot.com

2008-07-18 @ 14:40:40
Postat av: Ullen

Söt liten kula det där!

2008-07-18 @ 15:23:42
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se/
Postat av: AKP

Åh va fin du är!!

2008-07-18 @ 16:44:05
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken fin mage du har!!!

Lätt för mig, den gamla tanten, att bara sitta och "njuta" och titta. Annat att bära runt på den förstår jag...

Jag håller tummarna för att nästa prov visar på bra värde.

2008-07-18 @ 17:17:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annika

En fin fin mage... :) Mmm.. tiden går fort...

2008-07-18 @ 17:43:54
Postat av: Nettan

Japp, tycker din mage oxå är fin, men förstår dig ;0), allt är jobbigt bara man tänker på det.



Fick ju båda mina barn förtidigt, den ene 3 v. pga sätesbjudning & den andre nästan 8 v. förtidigt...lixom snuvad på den sista tiden =0(.



Du ska se att den 16 Sept.kommer fort =0)

Ha en Trevlig Helg

Kram, Nettan

2008-07-18 @ 18:38:19
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Sara den rara

Håller med föregående talare (läs bloggare), det är enormt vackert med bebismage! Vet inte om det är någon tröst, men trots att du skriver att det är jobbigt och du lätt blir andfådd så ser du fantastisk ut. Det är så att jag längtar efter den 16:e september också! ;)

Kram!

2008-07-18 @ 22:50:21
URL: http://saraerikssonolivers.blogspot.com
Postat av: jama

Vad spännande!



för exakt 2 år sen va jag som du ungefär. Min lilla A var beräknad 1 september men kom dagen före :)



Nähä, läggdags. Shit va klockan e mkt. Panik!

Kikar in här snart igen, såg din kommentar hos mig..man glömmer ju en del när man inte har de länkade. Kan jag länka till dig?



Kram

2008-07-19 @ 01:34:11
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: anna

vilken fin mage!!! Jförstår om du längtar tills september, fast det kommer att gå snabbt.

ha en bra helg

kram

anna

2008-07-19 @ 07:55:25
URL: http://londonhem.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Jättefin är både du och magen!

Kram!

2008-07-19 @ 14:41:57
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Petra Bloggar

jösses vad fin du är! tänk om man hade sett ut så som gravid och inte som ett finnigt bergatroll huvaligen haha! magen ser väldigt nätt och söt ut! :D



många kramar!

2008-07-19 @ 18:35:44
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Lisa

Fina bilder på dig och magen! Lycka till, inte såå långt kvar nu :)

2008-07-21 @ 09:41:19
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Tiden går långsamt när man väntar, men du ska se att vi snart är där. Jag fick vår dotter den 19 september. En bra tid att få barn på.



~Livet i byn

2008-07-22 @ 10:33:51
URL: http://livetibyn.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0