Lite färg på andra sidan huset

För en månad sen var mina föräldrar på besök.
Med sig hade de bla färg och penslar. Detta resulterade i att utsidan på både den inglasade delen och den öppna delen av vår altan fick sig en rejäl uppfräschning. Rena genomköraren då allt först blev grundligt tvättat och sen lika grundligt målat.
Vet man inte om det så tänker man inte på att det är nymålat men för mig är det annorlunda. Jag tycker att det lyser vitt på hela baksidan jag.




Rabatten längs med den inglasade delen gapar fortfarande till större delen tom men det är ju ändå något som är relativt lätt att råda bot på (måste bara invänta nästa lönetillfälle) men jag trivs ändå betydligt mer med den nu sen vi tog bort den fula stora rhodedendron och diverse andra mindre trevliga växter, minskade den på bredden (jämfört med när vi flyttade hit) och jag la naturstenar längs kanterna.
De fula inpregnerade bräderna längs nederkanten på altanen sitter bara provisoriskt på plats i väntan på att en vit plåt ska sättas dit.

När det ändå målades så passade jag på att måla träblomlådan som jag egentligen hade tänkt mig att slänga på tippen. Planterade lavendel, murgröna och någon vit kortvuxen blomma i den och placerade den i hörnan på den öppna delen av altanen. 


En annan grej som jag hade tänkt förkasta var den gamla parkbänken som jag hade ståendes uppe vid stallet där vi bodde förrut. Den är inte helt stabil men den ramlar inte heller omkull ännu.
På med vit färg och på lite håll (tittar man nära ser man hur ofint färgen är målad i det vänstra hörnet vilket beror på att W satte sig där innan den hade torkat) inbjuder den till en kortare vilostund i en annars ganska tom del av trädgården.

Mjölkkannorna har fått byta position sen någon vecka tillbaks.
Nu står den ena vid hörnet på det vitmålade förrådet medan den anda står inne i förrådet och fortfarande väntar på att planteras i.

Bilder:hilajns.blogg.se

Slutar detta inlägg med en liten efterlysning:
Någon som äger en grävmaskin, modell mindre, och som manövrera den och kan tänka sig att gräva bort vår enormt fula och missprydande sk häck (!?!) bestående av ca tio stycken halvdöda/stendöda korallkorneller?
Samtidigt kanske denne barmhärtige någon även kan gräva bort tre risbuskar som är placerade så fel på tomten att tom en icke trädgårdsintresserad undrar hur sjutton de hamnade där.
Alla förslag tages tacksamt emot!
(Om någon tycker att vi ska gräva bort dem sas för hand så vill jag bara upplysa om att denna metod redan är beprövad och nerlagd).



Kommentera
Postat av: Malin B

Herr Bayard brukar lösa alla sådana där projekt som alla andra ser som omöjliga. :) Ni skulle ha köpt grannhuset hos mig, det var ju det jag sa! ;) Då hade du fått hjälp i ett nafs!

Jag tycker iallafall att allt det vita och blommorna du visar är fina!!!

2008-06-16 @ 15:36:24
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack för kommentaren :-) Fina bilder! Ha en bra måndagkväll. Kram Mia.

2008-06-16 @ 18:09:31
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Johannest85

Gillade parkbänken, fint att ha den i vitt. Tycker att du skall renovera den om den är ostadig innan den rasar och någon skadar sig.

2008-06-16 @ 19:18:59
URL: http://svackatillpacka.blogg.se/
Postat av: Liza

Vilka mysiga bilder!! Tur att du inte kastat blomlådan och parkbänken, de är ju jättefina!

KRAM!

2008-06-16 @ 19:57:53
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: sessan ❥

UNDERBARA bilder ❤

Inspirerande.. dom fick mig att tänka på att jag har lite to do`s i min egen trädgård.



Tack för titten



Sessan // Oslo

2008-06-16 @ 21:05:00
URL: http://www.sessanochprinsessan.com
Postat av: Lisa

Vad fint ni har gjort! Vi har också mjölkkanna, och målat vitt i helgen :) har en ljugarbänk jag skulle vilja måla vit.

2008-06-16 @ 21:41:27
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Emelie

Fint ni har det! Det är kul att du lägger upp så mycket bilder =)

2008-06-18 @ 08:25:06
URL: http://emeliekindwall.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0