Prinsen av Melon

Ibland händer det någonting utöver det sk vanliga.
Som igår när jag befann mig utanför dörren till E:s rum (fd förråd så det är alltså inne på den inglasade delen av altanen).
Jag plockade upp ett kollegieblock från marken och skulle lägga in det på rummet när ögonen fastnar på en stor brun groda några centimeter från min hand (eller är det en padda? vad är det för skillnad egentligen?).
Den sitter alldeles stilla så i några sekunder får jag för mig att det är en trädgårdsdekoration som någon ställt dit.
Ropar på W och då bestämmer sig grodan för att röra något på sig.

W blir salig av lycka över vår lilla oväntade gäst. Hon går från att knappt våga klappa den till att bära den helt själv.
Helt övertygad om att det är en prins bestämmer vi att den heter Melon.
Efter ett tag bär vi ut MelonPrinsen till hörngränsen på tomten. W står och kollar på honom och jublar när han väljer att hoppa tillbaks in på gräsmattan för att sen krypa under förrådet.

Nu på morgonen frågade hon om jag trodde att Melon satt kvar där under förrådet.
Det tog ett tag innan jag kom på vem "Melon" var...


MelonPrinsen







Bilder©hilajns.blogg.se



Kommentera
Postat av: Malin B

Har i provat att PUSSA den då? För att verkligen få VETA om det är en RIKTIG prins menar jag!!! =)

2008-06-07 @ 18:42:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja, jag röstar också på att hon ska pussa den och se om det blir en liten prins! =)

Tack för dit inlägg med länk till din sida, jag har sökt och sökt utan att hitta rätt. Testade bara med hilajn.blogg.

Kram!

2008-06-07 @ 19:48:57
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej!

Åh, så länge sedan jag har besökt Melongatan! Så roligt med en prins på besök!! =)

2008-06-07 @ 20:25:20
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Det var en stor padda!!

2008-06-07 @ 23:28:48
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Maria

Härliga bilder! Min 4 åring hade sprungit åt det motsatta hållet om en sådan "prins" hade besökt oss :))

En fråga: jag gillade verkligen din tatuering med Wilmas namn, vilket typsnitt är det? (funderar på att göra samma...

2008-06-08 @ 13:19:31
Postat av: Williamoda

This site is professional and to the point.

2008-10-27 @ 09:15:14
URL: http://williamoda.myblog.es

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0