Illa, episod tre

Gårdagen fortsatte i samma anda som den började.
Lilla M skrek för att han var hungrig, åt lite och kräktes, skrek, åt och kräktes.
Han blev matt och varm. Tempen visade på 38,3 när jag tog den runt fem. Orkade inte checka av sen men det märktes på honom att den hade stigit.
Vi gjorde vätskeersättning och gav honom teskedsvis.

Vid tio bäddade jag ner mig med honom i dubbelsängen trots att jag allra helst skulle vilja fly landet eller åtminstone ta in på hotell i en annan stad.
Jag kände mig konstant illamående och hade lite ont i magen.

Natten gick bra om man ser till kräkningarna. Hans mage vände ut och in på sig bara en gång och då var jag där med handduken i högsta hugg.
Däremot så blev det inte så mycket sömn.
M gnällde och grät minst en gång i timmen. Han ville vara som ett plåster på mig men hur kul är det att ha ett magsjukt plåster på kroppen när man själv har fobi...
Jag bäddade om honom, kliade honom, buffade, stoppade i nappen och fick honom att somna om hur många gånger som helst.
Halv sex blandade jag till 50 ml ersättning som han slukade. Kanske inte så bra men det stackars barnet var ju så hungrigt att jag hade svårt att ta ifrån honom flaskan.
Han somnade om, som ett plåster, och jag tänkte tanken att snart vaknar jag med hans maginnehåll på mig.
Han vaknade, men utan att kräkas.
Halv åtta fick han ytterligare 60 ml och även de har han fått behålla.
Vid tio likadant samt att jag plussade på med att ge honom lite blåbärmos.
Nu ligger han i i vardagsrummet och kollar på Efter Tio (tror jag).
Han är gnällig och febrig så det är ju inte bra men så länge han får behålla maten är jag glad.

©HUSnrNIO

Själv känner jag mig fortfarande illamående och jag är enormt trött.
Får väl se vad det kan tänkas bli av detta.
Nu ska jag sanera i köket, tvätta en maskin och sprita mig.

Ha en bra dag.



Kommentera
Postat av: Malin B

Stackars lillebror och mamman!

Jag hoppas att det har vänt för honom nu och att du får tillfälle att vila små korta stunder, då och då!

Inte konstigt att du är trött.

2009-04-01 @ 13:59:57
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: __Bavara__

Plutten då.... :( Och stackars dig...kramar om

2009-04-01 @ 15:11:16
Postat av: Sofi

Kyra på er! /kram

2009-04-01 @ 15:24:44
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: ☆ Nina ☆

Det vore väldigt passande just nu faktiskt =)

Hoppas lillman piggnar på sig snart ...

2009-04-01 @ 15:35:59
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: karola

åh vilken natt...stackare!



..jag såg ett avsnitt av john & Kate, pluss 8....och då hade alla 8 barn magsjukan...hua hur fixar man sånt?? har du sett ngt av programmen? de har ett tvillingpar på 6 år och sexlingar på 4 år....

2009-04-01 @ 16:39:47
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det har läst på nån läkarsida...

Har ju sökt mycket på det,eftersom jag liksom du ha fobi.

Det händet ju att det nån blir sjuk igen, men då är det en annan magsjukebacill.

För har man väl haft en slags magsjuka, kunde man inte få den igen.

Om det var precis efter, eller om det var för livet hörde inte till historien.

Men det stog åxå att OM det nu skulle kunna smitta om, hade ju inte barnfamiljer tex varit annat än sjuka.

Så det "ska" inte kunna göra det.

2009-04-01 @ 19:16:47
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: MammaRussin

hej..

lilla stackars gubben.. hoppas han mår bättre nu.. och att du slipper bli sjuk.. kramar om..

2009-04-01 @ 19:58:32
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Nettan

Men vilken natt du haft !

Och stackars Lille M, hoppas han får behålla maten idag & att du inte blir dåligare =0(



Krya på sig...

Kram Nettan

2009-04-02 @ 08:29:06
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0