En mamma ska inte dö

För några månader sen råkade jag se ett repotage om Sabinas Najjar som hade drabbats av malignt melanom på Aftonbladets webb tv.
Sedan dess har jag följt och berörts oerhört av hennes vardag tillsammans med två barn i kampen mot den obotliga cancern.
Hur förbereder man sina barn på att man inte kommer att finnas kvar. Att man ska dö!
Igår, den 31 mars, var kampen över. Sabina somnade in.  

När W, fem årpratar om döden gällande mig, hennes mamma, så säger hon att jag kan ju inte dö för jag måste ju leva och va hennes mamma.
Håller med henne, en mamma ska inte dö...

Aftonbladets repotage
om Sabina och hennes cancer hittar du här.


Kommentera
Postat av: Jill

Det är sådana frågor man verkligen inte vill ställa sig själv, och har så svårt att hantera. En mamma ska inte dö.

2009-04-02 @ 09:41:30
URL: http://fyrarumochkok.blogg.se/
Postat av: Maja

Det där är ju sånt som man undviker i tanken. Mammor ska inte dö, det är onaturligt att tänka det ens. Vad fruktansvärt att som mamma veta att man inte får se sina barn växa upp och dessutom förbereda dem på det. Får rysningar.

Mina två större barn har haft peripder som de pratat och undrat mkt om sånt, och man vet knappt hur man ska svara. Svårt!

2009-04-02 @ 10:05:46
URL: http://trebarnsmamman.bloggsida.se
Postat av: Mija

Jag har också varit in på hennes blogg ett fåtal gånger, och varje gång har det gjort ont i mig.. Jag har inte orkat "tänka tanken ut"..



Mammor ska inte dö..

Som sagt.

Inte.



(tårögd)

2009-04-02 @ 10:41:18
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja det ska bli såååå skönt! Tror vi kommer att bli VÄLDIGT nöjda =) Ska på husvisning i slutet av april, å skulle vi mot förmodan flytta, ja då får maskinen flytta med bara =)

2009-04-02 @ 10:46:11
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: Malin B

Det är så gripande och man blir så berörd när någon dör, när denna någon dessutom har små barn är det så... Ja, jag saknar ord!

2009-04-02 @ 10:48:23
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Sofie/Syssla

Har också läst om henne och hennes öde är minst sagt gripande. Man kan knappt förstå hur livet kan vara så orättvist.



Kram, Sofie

2009-04-02 @ 11:54:31
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: __Bavaria__

Har inte läst om henne innan... Hugaligen .. hemska tanke.. att behöva lämna sina barn bakom sig i så unga år.... :(



Man vill inte tänka de tankarna... :(



kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-04-02 @ 12:05:26
Postat av: Fröken Fräken

Nej jag håller med! En mamma behöver man även om man råkar vara vuxen. Själv förlorade jag min mamma i cancer också. Det är i år 6 år sedan, men det smärtar lika mycket.

2009-04-02 @ 13:53:56
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: K

Jag har inte läst om henne innan. Men vilken fasansfull, fruktansvärd upplevelse för både mor och barn. Så tragiskt. Något man nog inte kan föreställa sig om man inte upplevt det själv..



Tack för dina kommentarer och vilken trevlig blogg du har , kommer tillbaka;)

Ha en skön helg!!

kram!

2009-04-02 @ 19:26:55
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0