Dekorerat barnrum med rosa dekorplast

W har en längre tid önskat sig en spegel stor nog så hon kan se hela sig i den.
Hon har tre stycken runda speglar i en del av sitt rum men de är så små och används bara till att kolla om håret ser fint ut.
I Ikeas sortiment har det funnits en avlång spegel med rosa detaljer på. När hon såg den i katalogen bestämde hon sig direkt.
Det tråkiga var att den hade utgått och det fanns inga andra speglar med rosa på så vi köpte fyrkantiga speglar som vi istället för att fästa med de medföljande klisterlapparna (har dålig erfarenhet av dem) satte fast med dubbelhäftande tejp som vi fått utav en av alla de hantverkare som huserade här hemma när vi flyttade in.

Rosa detaljer på speglar är lätt ordnat när det finns dekorplast.
På Panduro har de rosa dekorplast på metervara.
På frågan om vad hon ville ha för något på speglarna, blommor eller någon text, kom svaret snabbt.    
"Spegel, spegel på väggen där, säg vem som vackrast i landet är".
Kanske inte är så konstigt när man är ett barn som tycker mycket om filmen Snövit och precis har fått en egen spegel på sitt rum:-)

Bokstäverna stansade jag ut med hjälp av min Quickutztång. Jag valde att placera den mesta av texten på sidan av spegeln (istället för mitt på som var W:s önskemål) för att få så mycket fri spegelyta som möjligt.
I hörnen hamnade några blommor för att skapa lite symmetri på spegelytan.

Vid sidan om spegeln hamnade matchande hjärtkrokar (Plutoprodukter) för halsband och armband.
W har två stycken vita Malmbyråer från Ikea på sitt rum.
Den ena byrån innehåller de kläder som inte ryms i hennes garderob (bakom dörren) och i de andra byråns tre lådor förvaras dockkläder, Barbiedockor med tillhörande kläder och utklädningskläder.

Jag ritade av olika chipboardsblommor på dekorplasten, klippte ut och fäste på byråernas lådfronter.
Från att ha varit två vita, lite tråkiga byråer, blev det en svajjande rosa blomsteräng som man blir glad av att se på.
Det bästa med dekorplast är att när W:s rosa period (som är väldigt intensiv just nu) är över är det bara att ta bort plasten (på både speglar och byråer).
När jag och W har våra djupa bilsamtal handlar de oftast om att vara kär och kärlek. 
Hon är sen en tid tillbaks kär i kompisen J som tyvärr inte längre är kär i henne.
Till hennes rum gjorde jag en enkel tavla i photoshop som hamnade i en vit ram från Ikea.
Bredvid tavlan hänger hennes egenmålade tavla på samma tema.

Nu vore det kul att hitta ett tyg och klä om den blå Nalle Puh saccosäcken och sy nya, raka, gardinkappor.
Jag vet att hon tycker om Gunila Axéns rosa molntyg men när man har så många fönster som W har på sitt rum så går det åt ganska många meter tyg och molntyget är tyvärr inte så värst billigt.
Vi får väl se vad det kan tänkas bli.

Bilderna tillhör:HUSnrNIO©



Kommentera
Postat av: Alessandra

Mysigt litet rum :)

2009-08-23 @ 16:09:03
URL: http://alessandra.se
Postat av: __Bavaria__

Så läckert! Kanonfint rum... :)

2009-08-23 @ 18:32:37
Postat av: Lina

vad fint!

2009-08-23 @ 18:37:23
URL: http://hyresfemman.wordpress.com
Postat av: Sofi

Fint run....

2009-08-23 @ 19:05:38
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: MammasRussin

Åhhh så fint du gjort!!! Så fiffigt :-)

Ska bli kul att se dina betonghjärtan sen då?!

KRAMIS

2009-08-23 @ 21:06:10
URL: http://mammasrussin.blogspot.com/
Postat av: Frida

Vad fint du gjort! Tummen upp!

2009-08-23 @ 23:10:06
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Marina

Perfekt flickrum, så härligt, vitt i grunden men kan ändras med lite färg, och rosa är väl tjejfavorit, alice vill ha lila. kan vara jag som köpt mycket lila till henne med. Men när vi ska kköpra något och jag frågar vilken färg, säger hon lila! Håller med dig oom hur jobbigt det var mot slutet av graviditeten med all vätska. jag hade mycket förvärkar med. Ha en bra måndag. Kram

2009-08-24 @ 07:40:38
URL: http://violfudge.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Vad fint. Det är så kul med sånt här som man lätt kan fixa och så blir det så mkt efftekt för hela rummet.



Ha en bra dag!

2009-08-24 @ 11:18:53
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååå så fint blir aldelens kär i kär tavlan vilken rolig idee och blommorna på byrån älskar dem:) ha en bra dag!!!kram

2009-08-24 @ 19:03:45
Postat av: Linda

det var jag som skrev här över:)

2009-08-24 @ 19:05:04
URL: http://nallebrum.blogspot.com
Postat av: Camilla

JÄTTEFINA blommor!

2009-08-28 @ 15:47:05
URL: http://husnr8.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0