Sommarlovets sista dag

Idag har jag flera gånger fått höra att det är sommarlovets sista dag.  
Och det stämmer för imorgon börjar W i förskoleklass.

Den sista dagen har vi bl.a ägnat åt att njuta av solen och att ha kul (iallafall en del av dagen om man frågar M).
©HUSnrNIO

Efter några timmars lek styrde vi bilen mot klädaffärerna.
W provade sex par jeans i storlek 116. De flesta var ganska mycket för stora i midjan. Hon har dessutom vant sig vid att ha lite för korta jeans så när hon nu fick på sig byxor med rätt längd tyckte hon att de var på tok för långa.
Jag och M stod utanför provhytten medan hon svidade om. När vi fick det magiska tecknet (hon är mycket känslig för att om någon skulle råka se henne "naken" för tillfället), dvs provhyttsdörren öppnades lite grann, så var det fritt fram för att granska henne (läs klämma, dra och känna).

Efter nästan en timme på Lindex fick M nog av vår shopping och bestämde sig för att höras över hela shoppingcentrat. Han gormade och skrek, gnuggade ögonen av trötthet men totalvägrade att somna i vagnen. Väl sittandes i bilen slocknade han på två sekunder *hrmpf*.

Pga av detta alarmerande ljud från vår vagn ökades tempot på shoppingen.
Ett par jeans med broderade hjärtan på, en rosa fleecefodrad Lille Skutt regnjacka (åh vad jag älskar när det inte bara är tunn galon i regnkläderna) med matchande mörkblå regnbyxor (otroligt nog så valde W själv de blå fleecefodrade byxorna med knäppning i midjan istället för de illrosa hängselregnbyxorna som inte var fodrade - hurra!) fick följa med hem från Lindex och från Kapp Ahl blev det en rosa och svartvit randig tröja med glittertext (W påstår att Hannah Montana har en liknande).

Nu när barnen sover, tvätten är hängd, nedervåningen har blivit överkörd av dammsugaren, tidningar och kartonger har fått flytta ut i garaget i väntan på att återvinnas och sambon fortfarande är på resande fot funderar jag på om jag ska sy den där gymnastik/danspåsen som jag lovat W eller prova mig på att göra en alfabetstavla till samma stora men ändå lilla tjej.

Ha en trevlig kväll!



Kommentera
Postat av: AKP

haha åh jag blir nästan trött bara av att läsa "Hanna Montana"...

Ett j-la (!!!!!) tjat här hemma om denna Hanna :P eller det har lugnat sig lite nu, men ett tag hörde man det minst fem ggr om dagen :P

Underbara bilder förresten!!

Du är så duktig att göra "kollage"!!!

Avis

2009-08-19 @ 23:15:46
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Sofi

Härliga bilder på barnen.... /Kram

2009-08-20 @ 07:19:41
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: ellinor

söta bilder:D

2009-08-20 @ 07:47:43
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilket fint fotocollage - och jag blir kallsvettig bara av tanken att vara med två barn och köpa/pröva kläder, men dina var ju jätte duktiga!!! :-)

2009-08-20 @ 07:58:28
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lottis

Underbara bilder...



Ja lite tur hade han nog....kunde ju blivit MYCKET värre....men natten var inge kul...MYCKET MARDRÖMMAR!! stackars krake...och mamma fick lite sömn :(

2009-08-20 @ 08:45:18
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: maria

Du tar väldigt fina bilder! Vad lika M och W är.

kram maria

2009-08-20 @ 09:17:03
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack du:) Och vilka härliga bilder du tar, älskar lillens jeans, det såg så tuffa ut;)

2009-08-20 @ 10:05:41
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Linnea

Kan inte låta bli att le åt skolväske inköpet, tänk att de ratar den ena efter den andra. Jag fick ärna att åka med granntjejen och köpa skolväska till henne, hon börjar också förskole klass nu idagarna. Valet föll på en Hanna Montana ryggsäck, men det var inget lätt beslut. Hon ville ha en axelrems väska,vilket mamma sagt nej till. På bussen hem utbrister tjejen "F"(bästisen) älskar Hanna Montana men det gör inte jag.



Kram

2009-08-20 @ 16:37:28
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: M a l i n B.

Vem är den där Hanna då?

Här har du en gammalmodig läsare. ;) Jag ska uppdatera mig hos de yngre i hushållet.

Det är säkert urtjusiga kläder hur som helst.

Känner igen det där med provhyttsdörren. Hur många gånger har jag inte tvingats att stå i "glipan" som kan bli vid dörren.

2009-08-20 @ 22:46:14
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0