A piece of cake

I julklapp av L fick jag Leila Lindholms bok "A piece of cake".
Jag är ett stort fan av Leila. Hon är otroligt inspirerande, bjuder på jättegoda recept och är en glad färgklick att ta del av på tv. Trots det har jag inte kommit till skott och köpt hennes bok så när jag nu fick den blev jag himlans glad.

Jag visste att boken skulle vara fylld med en massa recept från det man har sett på tv men inte att den skulle innehålla så många läckerheter.
Det finns allt man kan tänkas vilja bjuda på. Från småkakor till cupcakes. Rulltårtor till focaccia. Pajer till marmelader.
Och det mesta finns i flera varianter med en grunddeg som bas.
Allt toppas med snygga bilder, snyggt teckensnitt och små ord från Leila innehållande tips och trix för att lyckas lite bättre med godheterna.
Ja, ni förstår, jag är totaly såld på boken...

På nyårsafton gjorde jag "New york blueberry cheesecake". En cheesecake som är otroligt god och skapar nästan lite condotorikänsla hemmakring.
Kakan kan jag tänka mig är ännu godare om jag hade hejdat mig och inte hade hällt på för mycket blåbär på toppen (som sjönk ner i kakan).

Bild:Privat©

Idag är en seg dag hemma hos oss.
L är råförkyld sen i torsdags kväll. Hans snorande och hostande får mig att få småpanik lite från och till.
Med M:s fyra förkylningar i bagaget, RS-virus varningar, ett barn som får öroninflamation så fort hon blir förkyld och ett eget huvud som inte känns tipp topp (förmodligen av trötthet) försöker jag att existera normalt vilket inte är så lätt hela tiden (måtte vi inte få vinterkräksjukan just nu också!).
Kanske ska jag ta tag i lite pyssel inför det snart stundande dopet för att skingra tankarna en stund.



Kommentera
Postat av: Livet i byn

Svar: Jag har missat din fråga, jag är så ledsen. Jag gör så här när jag bakar. Jag gör Cup Cksen helt klara, sedan fryser jag in dom. Jag har en egen hylla för dem i frysen. Där ställer jag bara in dem helt utan skydd, det fungerar superbra och dom är lika läckra när man tar ut dom. Jag tror det är svårt att behålla dom fina om man ska stoppa in dem i någon låda eller så.



Låter inte kul med alla förkylningar, det är en viss tid när det bara går runt och man håller på att bli galen. Men efter regn kommer solsken, även om det är tufft medans det håller på.



~Livet i byn

2009-01-04 @ 15:25:11
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! :) Har du lust att hjälpa mig att välja mellan friskis & svettis och SATS? vet verkligen inte vad jag ska välja! ^^

2009-01-04 @ 15:27:50
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: jenny

älskar cheesecake och den där verkar supergod. kan du inte lägga ut receptet?



Verkar gå mycket sjukdomar just nu....är fortfarande inte helt hundra från min förkylning-

Krya på er!!

Kram/jenny

2009-01-04 @ 16:12:10
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Åh det som är så gott!!! den måste jag baka någondag, måste ju inviga vårat nya kök snart när det blir klart :)



Krya på er där hemma!

Kram H

2009-01-04 @ 16:24:34
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Malin B

Jag var lite snål och lånade boken på biblioteket. ;) Jag vet ju hur jag är... Tittar bara men bakar inget nytt ändå. ;)

2009-01-04 @ 16:32:27
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0