Önskar mig nån som kan vispa

Tänk, varje morgon när jag slagit upp ögonen till M:s gnyende den senaste veckan har det känts som att jag inte kommer att kunna resa mig ur sängen.
Det tar verkligen emot och jag får kämpa för att resa på mig för att ge honom nappen.
Visst har jag varit trött före veckan som passerat men sen jag förkyld är tröttheten nästan knockande just då på morgonen.
Det går genast lite bättre efter en kopp the och lite sysslor.
Resten av dagarna är jag "bara trött" inte på gränsen till handlingsförlamad.
Tänker att jag måste ändra på något. Antingen måste jag tvinga mig till att försöka somna en liten stund på dagen när M sover (och om det fungerar för W) eller så måste jag gå och lägga mig tidigt när M sover sitt tidiga kvällspass.
Är väl inte så svårt tänker ni men jag är expert på att ha en massa att göra och tankar som fladdrar runt i huvudet på mig så sova på dagen ahr aldrig varit något för mig.
Det går inte!
Men kanske kan jag lära mig...
Att gå och lägga mig tidigt på kvällen är inte heller så kul. När W väl har somnat så är det ju trevligt att kunna få lite vuxentid i soffan.
Nu är ju lilla M förkyld själv sen natten till lördagen och då sover han inget vidare på natten så självklart blir min trötthet större just nu.
Nog om detta ilandsproblem och till ett annat istället.

Jag vill ha en ny hjälpreda i köket!
En stilig karl med ett bländande leende i ett litet förkläde tänker ni men så höga krav har inte jag. Nej då!
Jag vill ha en ny elvisp.
Hur ska man kunna vispa ihop ägg och socker pösigt med en gammal Philips elvisp som knappt orkar röra på sig?!
När jag flyttade hemmifrån efter nian roffade jag åt en elvisp som hade varit min brors.
Samma elvisp har sen flyttat med mig på resten av mina äventyr.
Det är nu 18 år sen den första flytten.
Säg att vispen var ganska ny då när jag tog den men ändå, det är arton år sen! Den vispar bara runt runt i små cirklar, lite hackigt och ibland lossnar visparna från själva handtaget.

Tänk att ha en Kitchen Aid i köket. En som vispar ihop de fluffigaste kakorna av sig själv utan att man behöver hålla i den hela tiden.
Man kan ju alltid drömma...

Bild på min gamla trotjänare:

Bild:Privat©

En sån här skulle gärna få flytta in:

Ja, jag skulle bli mäkta glad att få en av de här också:


Kommentera
Postat av: Malin B

Din trotjänare har ju uppenbarligen gjort ett bra jobb under sina år med tanke på allt fint vi har fått se här på bloggen! =)



Jag VET att det är jätte svårt att "ta sovstunderna i akt" till egen vila. Jag fixade det aldrig... Men det kommer en dag då barnen är upplärda i: "Så väcker ni inte mamma på lördag morgon!" ;)

2009-01-12 @ 13:07:43
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Ah, din trotjänare är en exakt likdan som jag har. De nya elvisparna är väldigt fina, och en Kitchen Aid snäppet värre. I like!!



Krya på dig nu, jag hoppas du snart hittar en bra balans på att sova och vara vaken. Att ha små barn i familjen tär ju på krafterna.



~Livet i byn

2009-01-12 @ 13:59:24
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Susihus

Haha så söt trotjänare. Jag kan varmt rekommendera båda dina önskningar de är toppen.

Ha en go måndag. KRAM

2009-01-12 @ 14:43:31
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: fina

Hej!



HIttade hit av en slump!! kuL! Fin blogg! Använder du photoshop när du, som tex på kokostopparna, la in en liten kommentar vid bilderna?! Eller är det sånt man kan göra med denna blogg? Öh nu rörde jag till det men hoppas du förstår :-)



/Fina

2009-01-12 @ 15:05:03
URL: http://frubesblogg.blogspot.com/
Postat av: __Bavaria__

En sån vill jag med ha!!



Tycker du är värd en sån om du nu haft den andra i 18 år... :)



Så duktig du är att baka.. :)

2009-01-12 @ 15:36:55
Postat av: MO

Hm, tycker den påminner något om min elvisp, men jisses inte kan den vara så gammal tänkte jag, men började räkna så smått i huvudet, jo det kan den....

Trist med förlamande trötthet, påminner väldigt mycket om min systers vardag just nu....hon är tröööött, kram

2009-01-12 @ 17:44:37
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har samma problem med vispen, fick mammas gamla när jag flyttade och till saken tillhör att den var min mormors innan det så den funkar inte heller så bra. Dessutom går det bara att fästa ena vispen så du kan ju tänka dig vilken tid det tar.



Idag har jag orkat ta tag i disken och nu är det lite fräschare här. Detta kan jag leva i tills jag blir frisk men då blir det storstädning ala rent hus som gäller!

2009-01-12 @ 18:24:11
URL: http://annimoll.blogg.se/
Postat av: Underbara Små Ting

Jag vet inte om jag har varit här tidigare... Men hur som helst så känner jag att jag trivs jätte bra här bland dina fina inlägg och bilder. Och dina bakverk nedanför verkar ju vara hur smarriga som helst också.



Kram Kram

2009-01-12 @ 19:01:57
URL: http://underbara-sma-ting.blogspot.com
Postat av: ☆ Nina ☆

Du har en underbar mammablogg. Hämta ett "pris" i min blogg. Tack för att du skriver som du gör så jag får ta del av er vardag! KRAM

2009-01-12 @ 20:37:42
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: Mrs. b

En 18 år gammal visp! Då tycker jag du helt klart är värd en ny visp! :-)

2009-01-13 @ 18:28:14
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0