Lagersaldo Agenkorgar

Nu när M har börjat att intressera sig för leksaker i alla dess former så finns de över allt i huset.
Man hittar dem på stolarna i köket, på golvet, på bordet i vardagsrummet, i soffan osv.
Eftersom hans rum är på ovanvåningen i vårt hus så inser jag att det kommer att vara så att han kommer att ha en uppsättning av saker här nere där vi vistas om dagarna till skillnad från W som i båda våra hus har haft sitt rum på bottenvåningen.
Jag gillar ordning och reda. Att saker har en bestämd plats, alltså måste jag fixa någon bra förvaring att stoppa leksakerna när de inte leks med.
Kollade på Ikeas hemsida och kom fram till att några vita Agenkorgar av den största storleken vore både praktiskt och snyggt att ha i matrummet eller kanske vid köksön.

Bild:Ikea.com

Igår åkte jag och M till det blågula varuhuset för att inhandla dessa korgar som det enligt hemsidan skulle finnas 33 stycken av.
Väl där blev jag slussad från oasavdelningen till lagret till spara och förvara, tillbaks till oasen och sen till bokhylleavdelningen utan att hitta några korgar.
Tillslut inser de att de är slut och att de har glömt bort att uppdatera på hemsidan.
Korgarna väntas komma från Tyskland inom tre veckor (men kan likaså komma idag). Jag blev uppmanad att kolla på Ikeas hemsida för att se när de finns på plats.
Det var ju just det jag hade gjort sa jag till dem och där står det att det finns 33 stycken.
Då ber de mig att räkna bort de 33 så om antalet är 33 så finns det inga korgar hemma men om det står 55 så finns det alltså 22 Agenkorgar på varuhuset.
Borde de inte ha förmågan att uppdatera en sådan viktig funktion på sin sida!?
Nu är ju jag lyckligt lottad som bor i en stad med Ikea men de som åker långt för att köpa något som enligt hemsidan finns är det ju inte så roligt för...

När jag ändå neggar så ska jag passa på att muttra på alla med bil som parkerar på familjeparkeringen UTAN att ha varken barn eller barnvagnar i bilen.
Under tiden som jag stod och lastade ur vagnen och i med M igår så parkerade två bilar på det som är tänkt att vara till oss med barn och vagn.
Är det inte otroligt att om man åker ensam till Ikea eller tillsammans med en väninna att man då måste ställa sig på de extra breda parkeringsrutorna. Orkar man verkligen inte gå 30 extra steg och ställa sig i nästa rad!?
Under tiden jag stod där så fick en mamma med stor bil lastad med två barn och vagn snällt parkera på en "liten" parkeringsruta. För att två andra inte har vett och etikett med sig när de sticker näsan utanför dörren.

Nu ska jag hälla i mig en vitlöksdrinks. Kanske inte det godaste men toppenbra i dessa förkylningstider.



Kommentera
Postat av: __Bavaria__

Sååå dåligt av IKEA att inte kunna ha ett aktuellt saldo. Hur svårt kan det vara liksom???

2009-01-30 @ 09:44:28
Postat av: Lottis

Klart att jag vill ha KAKA!!! GAhhhh....

Glas till A-mannen är helt ok...lite kalas känsla gör inget :) Tack på förhand fast jag inget vet ;)

2009-01-30 @ 11:00:10
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malin B

Familjeparkeringsplatser, det har jag aldrig hört talas om förut. Men ingen risk att jag av misstag har ställt mig där eftersom jag aldrig är på IKEA...

Man blir sur när man kollat upp och gjort allt rätt och så blaha ändå!!!

Annars var korgarna himla fina och det blir säkert jätte bra såsmåningom.

2009-01-30 @ 11:00:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: AKP

hehe jo jag sa såhär till henne "Imorgon åker du till pappa, är inte ditt rum städat då så kastar jag ALLT som ligger framme"

Då sa hon "sakerna på skrivbordet också?"

"JAPP!" sa jag.

Sen var det inget mer med de, hon kom några timmar senare och sa "nu har jag städat mamma"

"Men va duktig du är, nu får du behålla dina saker och så får du två datatimmar av mig" sa jag då =))

2009-01-30 @ 12:01:14
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: fru Sätterlund

Korgarna är jättefina, vad synd att de var slut. Håller med om att det är dåligt att de inte har bättre koll på hemsidan än så :(



Stör mig också på alla de som parkerar på familjeparkeringar trots att de inte har barn. Det är så j-kla nonchalant!



Trevlig helg!

Kram Therese

2009-01-30 @ 12:20:59
URL: http://tesbrandt.blogspot.com
Postat av: Petra Bloggar

men du, har inte du också den där avlånga skänken/bänken från ikea i vitt med en glasskiva? (eller snurrar jag nu?! hihi) vi har den med vita korgar från åhléns på nedervåningen i vårt hus och med barnens vandrande leksaker som snabbstädas ner i den!alltså, om du har den så är det ett perfekt ställe att ställa dina korgar på ;-) ha en happy helg :-)



Kram Petra

2009-01-30 @ 16:24:17
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Caroline

Låter lite som mig det där med ordning och reda. Har också sonens rum på övervåningen och vi är ju mest på nedervåningen på dagarna. Leksaker överallt...

Bra att man läser om ikea´s lagersaldo. Ska dit imorgon. Då kanske man bara ska bli positivt överraskad om sakerna finns som finns enligt lagersaldot.

2009-01-30 @ 19:47:23
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Camilla

Är precis lika dan. Var sak på sin plats...

Blir super stressad om inte. :s



Håller med ang familjeparkering...

Jag brukar säga högt...

- Där var det inga barn i. Typ.. :)

2009-01-30 @ 20:34:02
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag blir irriterad då jag hör sånt här, tur inte vi åkt 30 mil till IKEA för jag utgår från att infon stämmer på nätet! Krya på dig.

2009-01-31 @ 08:53:34
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0