Zzznark

Så här såg det ut på W:s rum i måndags kväll.  

Bild:Privat©

M somnade i sackosäcken och W sov gott i sin säng.
Fridfullt och lugnt snusandes båda två.
Det är så här jag skulle vilja ha det varje kväll, gärna runt klockan åtta.
Inser att om jag ska kunna vara en mamma under min mammaledighet som inte ständigt driver omkring i en dvala av trötthet och är lättirriterad behöver jag både sömn och egen/vuxentid. Gärna en liten portion av det varje kväll.
En stund när jag bara behöver tänka på mig själv och ingens behov behöver uppfyllas.
Härligt lyxigt.

Nu ska jag räkna ihop hur många som kan tänkas dyka upp på dopet nästa helg och göra en scanning av kakorna i frysen och se om det behövs bakas några fler utav någon av sorterna.
Sen blir det morgontoalett av lilla prinsen.

Nä tvärtom blir det. Mitt lilla kräkbarn kräktes just upp en deciliter och behöver akut avsköljning.


Kommentera
Postat av: - just a little note from carina -

Å så sött dina juveler har somnat, ser verkligen härligt ut !



Självklart behövar man en liten egen tid varje dag för att må bra, utan att ha dåligt samvete. Det mår alla bra av.



Vad spännande att det snart är dop.



Kram Kram



Postat av: Malin B

En gång är ingen gång! ;)

Så sköna bilder!!!



Men du?! KAN syskon sova samtidigt och redan klockan åtta?! Hos oss vet i tusan om det ens en gång skedde en gång under årens lopp?

2009-01-14 @ 11:10:02
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: jama

TAck för kommentaren hos mig :) Ja det är jobbigt att gå runt såhär...men men. Nu håller jag ju på och checkar vad det kan va.



Barn är söta när de sover - slår aldrig fel. Och jag förstår dig till FULLO! Igår lyckades jag få dotterna att somna till 20 och sonen 20:30. Sambon va och tränade hela kvällen och min plan var att se Bygglov som började 20. Hade först tänkt låta sonen va med men tyckte han verkade trött och skönast är ju att dega framför tv:n SJÄLV!



Usch, sömn är viktigt. Och nu när jag gått runt med det här magonda och oroats så har jag dels sovit lite dåligt samt var på jättedåligt humör, vilket går ut över sambo och barn. Trött trött.



Hoppas ni kommer in i en rytm så barnen somnar någorlunda tidigt och sover hela natten dream dream



Kram på dig

2009-01-14 @ 13:07:49
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: AKP

M Y S !!

Sötisar =)))

2009-01-14 @ 17:25:31
URL: http://akp.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0