Strandad val med öronproppar

Vilken natt.
Efter gårdagens timmar vid stranden med lek i sanden, bus i vattnet, utflykt på luftmadrassen på böljan blå (liten skrutt älskar att bada!) i kombination med utebliven eftermiddagssovning så somnade M helt utmattad i sin säng klockan åtta.
Ca fyra timmar senare började missnöjdheten som tog sig uttryck i skrik, gnäll och noll sömn.
Jag var uppe flera gånger och till sist tog jag in honom till vår säng.
Efter en halvtimmes vridning och små klagoljud så kom han till ro och somnade.
Det gjorde jag också tillslut, på min lilla kant av sängen, med näsan rakt in Aftonbladets bilaga och senaste numret av Family Living som ligger på mitt sängbord.
M sov till halv åtta, jag sov lika länge med en miljons små uppvaknanden. Iallafall kändes det som det när det väl var morgon.
L gick upp med M och jag tryckte i öronpropparna och hamnade som en strandad val på mage mitt i sängen. Somnade på stört och vaknade av att W stod vid sängkanten och försökte få kontakt med mig.
Hon mumlade något om Greveholm (W är besatt av den julkalendern, hon kan snart varenda replik utantill och vill döpa om sig till Melitta när hon blir arton), jag mumlade tillbaks, fortfarande med öronpropparna i öronen och försökte vända mig. Ryggen sa nej och jag beklagade mig ljudligt.
Det var nog inte det som W ville höra för när jag väl hade lyckats vrida mig till sidan så var hon borta igen.
Jag somnade om igen.
Halv tio löste jag av L på nedanvåningen och han gick upp och la sig.
Antar att jag har vant mig vid lyxet att oftast få sova hela nätterna utan barn i sängen. Även om man oftast klarar mer än man tror när man väl är mitt uppe i en situation så har jag svårt att minnas och förstå nu hur jag orkade vara vaken så mycket som jag var fram till M var ca sju månader...
Det var då det och nu ser jag framemot en lugn kommande natt. Kanske håller han på att bli förkyld eller så var det helt enkelt bara en massa intryck som skulle bearbetas efter en livlig dag.

Nu sover han ute i sin vagn och jag ska ta mig en kopp kaffe medan lugnet fortfarande råder.
Ha en trevlig lördag.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Speja

Ljuvliga bilder! Hoppas kommande natt blir lugnare och att du får en fin helg!



Kram

Speja

2009-07-04 @ 13:31:03
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Sara

Nä sömn är man inte bortskämd med här heller vill jag lova. Vilka härliga sommarbilder du visar:)

2009-07-04 @ 17:08:40
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: Anonym

Själv har jag haft en fantastisk nattsömn. Jag hoppas på en till då två är borta...sen är det kört igen =)

2009-07-04 @ 20:02:36
Postat av: Anna

Här är en till som är mitt uppe i småbarnsåren med allt vad det innebär... Er lille kille är så söt! Hoppas ni har en skön helg! Kram Anna

2009-07-04 @ 21:40:35
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Ash, det är grymt jobbigt när man inte får sova. Jag liiiider med dig. Jag hade det jobbigt under de åren våra var i den värsta "vakna mitt i natten tusen ggr..." åldern.



~Livet i byn

2009-07-04 @ 21:52:22
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nog är det jobbigt när man inte får sova i ett svep! Jag håller tummarna för att det bara var alla intryck som bearbetades.

Greveholm kördes ofta här också ett tag.

2009-07-04 @ 22:13:20
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: sara

Tacka vet jag öronproppar. Efter mina jobbnätter är det i med öronproppar och på med fläkten brevid sängen. Sen sover jag som en stock :)

Hoppas du får sova bättre inatt...

2009-07-04 @ 22:38:01
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Emma bloggar om kampen mot graviditet

Vilken härlig blogg du har :)

Kramar EMma

2009-07-04 @ 23:24:23
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: Therése

Nä, såna där nätter är verkligen inte roliga :-(

Kram Therése

2009-07-05 @ 19:42:33
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Susanna

Underbara sommarbilder! Rolig ide med att ha en brevlåda som sin räkningslåda. Passa perfekt. Ha en skön dag. Kram

2009-07-07 @ 11:26:05
URL: http://kaweria.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilket fint kollage! Så söt :)

2009-07-19 @ 22:26:49
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0