Jag testar

L hade lånat en digital systemkamera och jag fick äran att prova den under fem minuter. 
Jag har ingen aning om hur man hanterar den m.m. utan under min begränsade användningstid knäppte jag bara en massa bilder.
Motivet blev så klart barnen. En femmånaders liten klump och en pyjamasklädd femårig tjej med feberrosor på kinderna.
Även om inte mina bilder blev speciellt bra så blev de skarpare och klarare än dem som blir när jag fotograferar med min lilla kompaktkamera.
Tänk då vilka bra bilder det skulle kunna bli om man kan hantera kameran till fullo...

Ack, ack, ack, nångång hoppas jag äga en digital systemkamera.



©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Mamma Russin

Jättefina kort..

vi köpte vår "enkla" systemkamera på mellandagsrean på elgiganten för 2000 kr.. :) nu såg jag det sålde ut dom för 3000 kr.. en mycket prisvärd första systemkamera, när man hålls på att lära sig.. som jag.. en nikonD40 har jag och är super nöjd...:)



kram

2009-03-03 @ 14:15:21
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Lottis

En sådan kamera är underbart bra :D Fullkomligen ÄLSKAR den vi har!!!

2009-03-03 @ 15:36:53
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Birgitta

Vilka fina bilder du lyckats få på dina söta barn!!!

KRAM Birgitta

2009-03-03 @ 16:45:46
URL: http://bigganpiggan.bloogspot.com
Postat av: Linda

Jättefina bilder, men det är ju svårt att få dåliga bilder så så fint motiv:)

Jag är också sugen på en digital systemkamera, en Canon Eos 450D står högt på listan, men 6500 e tyvärr inget jag bara slänger fram bara sådär.

Jag har inte grundmålat utan de i färgaffären sa det räckte med att slipa väldigt noga och sedan köra på direkt med den vanliga färgen.

Kram

2009-03-03 @ 17:12:31
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: Sofi

Fina bilder....

O alla kommentarerna gör inget...

Själv imponerad över att jag lyckats hålla tyst :) De andra 2 gångerna har jag nämligen varit ganska snabb med o berätta nyheten :)

Jag har ju allt kvar sedan förra graviditeten... Lyckades ju bli ca 3månader efter denna... så det är väl inget någon har tänkt på i första taget... tror de flesta blev ganska "chockade", men glada! :)

2009-03-03 @ 22:47:31
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Sofi

Glömde skriva tackar till grattiset :)



Och sedan så ser jag allt ut som en flodhäst när jag är gravid... hahaha.... hade värsta elefantfötterna + benen i sommras när jag väntade W.. hade så mycket vatten i kroppen... gjorde fruktansvärt ont i fötterna emellanåt kommer jag ihåg! :)

2009-03-03 @ 22:51:14
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Malin B

Gullungar! =)

2009-03-05 @ 07:56:22
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0