Illa

Det är stämmer inte riktigt med lilla M idag.
Låg och gnydde och småskrek utan att vakna till riktigt mellan halv sex och halv åtta. 
Mina mammareflexer kickade igång flera gånger under den tiden och jag var inne hos honom tre gånger för att upptäcka att han låg och blundade (men lät lite och snurrade runt lite i sängen).  

När jag gick in halv åtta möttes jag av ett par underbara små ögon som tittade på mig. 
Lyfte upp honom och gosade lite men märkte att han inte var sitt vanliga gosiga och glada jag.
Strax därpå började han att hosta. Ett ihärdigt och jobbigt hostande som inte gick att sluta med och sen kom det upp lite mat.
Eftersom han inte hade ätit sen halv nio igår kväll så kom det inte så mycket.

En stund senare gjorde han sitt vanliga mmm-ljud (han kniper ihop läpparna hårt och säger långa haranger av m) som oftast betyder att han är hungrig så jag värmde lite välling blandat med ersättning.
Han åt en halv dl (lite för att vara honom) och en stund senare kom det upp.

Sen dess har han ätit lite mer flytande mat som har kommit upp snabbt igen.
Provade ge honom lite, lite gröt och äpplepuré.
Det lilla han åt har han än så länge fått behålla men det är nog bara en tidsfråga innan det kommer upp för han hickar och rapar och småhostar hela tiden.

Han såg så trött ut alldeles nyss att jag lyfte upp honom och la honom i vagnen. Han somnade direkt trots att han bara har varit vaken sen halv åtta.
Något stämmer inte. Kanske är det en klassisk magsjukebacill (och inte vinterkräksjukan) som naglat sig fast i hans lilla mage eller är det något annat. Funderar på om han blivit allergisk mot gröt och välling. Läste nånstans att sådant kan visa sig genom kräkningar men mer troligt är väl det förstnämda.

Ingen är mer utsatt än jag som redan har fått spyorna på mig. Jag med mitt fruktansvärda ogillande för denna sjukdom.
Ser framför mig hur jag själv blir sjuk, alla andra blir sjuka, jag blir sjuk igen, att W har jätteont i magen och så håller det på sådär i all evinnerlighet
Ja jag vet, jag har en viss fallenhet för att överdriva, men jag vill inte må illa (när Lotta Engberg står i raffset vid sin villa).

Slocknad liten i vagnen:

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Sofi

Magsjuka låter inget vidare... Ni får krya på er! /Kram

2009-03-31 @ 10:26:16
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Nina

Sööööötaste då! Uscha, hoppas det inte är magsjuka, de e ju så vidrigt å jobbigt. Krya på er! kram

2009-03-31 @ 10:48:29
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: mia

Men himmel så söt han är, hoppas magskräpet går över fortare än kvickt. Kram.

2009-03-31 @ 10:52:42
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: karola

Hoppas du slipper magsjuka, det är bland det värsta som finns!



Kul att du tittade in hos mig, tack för din kommentar, jag skall snart lägga ut bilder på allrummet som hör till studentlägenheten också.....



Sicken mysig blogg och vilken härlig familj du har:)

2009-03-31 @ 11:14:20
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Malin B

Han är så söt, så söt! =)

Men tvi för spybaciller.

Det brukar ju "lätta upp" med alla baciller när vintern är över iallafall.

Tvi vale när man är mitt i.

2009-03-31 @ 11:40:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lottis

Håller tummarna för att du skall slippa bacillerna....Kläderna är super snygga men LITE dyra...jag kan inte köpa SÅ mycket jag egentligen skulle vilja :( han får märket och jag handlar på H&M...tihi...fast jag klagarr inte för det!! Ta hand om er och bli friska....



Kram

2009-03-31 @ 13:36:54
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Helen

Stackars liten, hoppas han kryar på sig.

Så härlig bild, man vill bara gosa lite med honom.

Ha en bra dag.

Kram

2009-03-31 @ 13:55:53
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: MammaRussin

åh så skönt han ser ut att sova..:) hoppas det bara är "nått" övergående!! :)

KRAM

2009-03-31 @ 14:14:11
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Camilla

En förkylning som satt sig på magen kanske?

Det hade E & F ett par gånger som små.

Och jag kan trösta dig med att magsjuka inte kan gå runt...

Men vet precis hur rädd du är... :S

2009-03-31 @ 21:12:36
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Såååå söt!



Hoppas magen går över fort... fy för magsjuka... :(

2009-03-31 @ 22:30:44

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0