Hår

Tre personer i den här familjen hamnar i kategorin långhåriga.
Jag är en av dem.
Men.
Jag plockar upp mina hår om det är så att jag ser dem ligga synligt spridda och förpassar dem till soptunnan eller toalettstolen.
Jag låter dem inte bara ligga i soffan så att man efter en stunds avkopplande tvtittning sitter invirad som en spindel i nät. Jag slänger dem inte heller på golvet så att lilla M ska hosta hårbollar likt en katt när han övar magkryp som alltid slutar med att han hånglar med golvet.

Kanske ska jag låna L:s rakapparat och smyga upp mitt i natten och raka några huvuden.
Tål att tänkas på.



Kommentera
Postat av: MO

Haha, låter som en god idè....Jag har ju mörkrött hår så mina strån syns ju rätt väl...o ja långt med så det är ju inte kul att se stråna på golvet osv....men vad ska man göra??? Raka mig...nej det låter inte som ett alternativ för mig ;), kram

2009-05-20 @ 22:00:19
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: karola

hihi...vore väl spännande att se reaktionerna??

2009-05-21 @ 01:10:09
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Malin B

-Ja, gör det! som Pippi Långstrump sa. ;)

2009-05-21 @ 15:32:28
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0