Litet lekland

När vi flyttade in i vårt hus var gräsmattan avstyckad lite här och där av buskar och träd, i mer eller mindre bra skick.
Det fanns fanns ingen samlad gräsplätt tillräckligt stor till att både spela boll på, ha en badpool och samtidigt få plats med gungställningen på.
Efter att ha sågat ner och grävt upp två små träd, flyttat en del buskar och grävt upp och kastat en del har vi nu fått till en större del sammanhängande gräsmatta där man kan göra allt det där. 

I ena hörnet står lekstugan. Bredvid den hamnade den nyinköpta sandlådan och intill den gungställningen.
När det nysådda gräset har vuxit upp (man kan för tillfället bara komma i sandlådan från två sidor) ska gungställningen få flytta närmre så att barnens lilla lekland blir i en del av trädgården,
Det känns bra att ha sakerna relativt nära varandra när lillebror börjar gå (han vägrar att krypa, ska sitta eller stå upp) och snabbt kommer att vilja skifta mellan lekstugelek, sandkaksbygge och gungning.
På detta sätt frigör vi även gräsmatta till andra aktiviteter som solning och fotbollsspelning (storebror som är en duktig fotbollsspelare spelar gärna fotboll med W).

Önskar mig ett underhållsfritt vitt staket (har redan tittat ut ett) som ska gränsa av tomten mot vår granne på höger sida.
Men tyvärr så kostar det en del så det lär dröja ett tag till.

Så här ser det ut nu:
Sandlådan med dess skydd, en sexkantig presenning, som sitter ihop med grova gummiband i hörnen. Lätt att ta av och lätt att sätta på. Skyddar inte bara mot kattbajs utan stänger även ute regnvatten från sandlådan.

©HUSnrNIO

Sandlådan utan sandlådeskydd på.
På bilden ser det ut som att sandlådan är både skev och står snett men det är den/gör den inte. 
©HUSnrNIO

©HUSnrNIO

Snart blir det en tur till Maxi med H och barnen.
Jag har panik över mina gula inslag i håret (W: "mamma du ser konstig ut"!) efter att ha försökt få en mer jämn färgskala på det och hoppas på att hitta en mirakelkur mot detta.

Ha en bra dag!



Kommentera
Postat av: Jill

Det är härligt med en större "plan" att springa omkring på. Vi brukade spela brännboll på vår... Blev en del turer in till grannarna för att hämta boll, men vad gör det sålänge inget fönster gick sönder? :-)



Hoppas du får en fin måndag!

2009-05-11 @ 12:41:04
URL: http://fyrarumochkok.blogg.se/
Postat av: Malin B

Trädgården ändras i takt med de olika behov som uppstår. ;)

Konstig i håret, tänk om W såg mig. ;)

2009-05-11 @ 13:09:19
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Sofi

Roligt med ett litet lekland för barnen... Vi har ett litet sådant vi också på våran trädgård, dock utan lekstuga. Vi har inte så stor trädgård!!

2009-05-11 @ 13:16:28
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vilken rejäl och fin sandlåda ni har! Vi har oxå en i samma form, men ganska ranglig. En byggsats från bauhaus. Är eran hemmabyggd från scratch eller köpt någonstans?

2009-05-11 @ 16:42:59
URL: http://lycklig.org
Postat av: Hanna

Åh vad fint det blev! och sandlådan var en ny form på som jag aldrig sett innan, den var fin! =). Har ni byggt den själva?



Hoppas att du hittar en bra färg till håret ;)



Ha en bra dag!

Kram på dig!

2009-05-11 @ 17:21:31
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: hemmabloggaren

Wao vilken värstinglåda, förstår att ni äger kvarteret med den. Bra med skyddet också så ni slipper bli kvarterets kattlåda :D

2009-05-11 @ 20:05:42
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vet precis hur det är...

Vi har fällt ner 5-6 träd, 3 STORA buskar, 3-4 vinbärsbuskar och ett par syrenbuskar.

Har åxå lekstuga, rutchekana, gungställning och sandlåda på rad.

Och så har jag gjort två blomland och ett trädgårdsland.

Ska ta bilder sen när alla blommor och pool är på plats.

Just nu håller vi på med en trall till poolen.





2009-05-11 @ 20:41:53
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det är ju 8 år sedan jag handlade mitt gosedjur men jag vill minnas att jag fick ge lite mera än 69:-

(Två nollor efter räckte inte ens en gång vid närmare eftertanke... Men han är värd varje krona!)

2009-05-12 @ 07:51:44
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Helen

Vad fint det ser ut.

Är mycket jobb med att få trädgården som man vill men ett roligt jobb.

Ha en bra dag.

Kram

2009-05-12 @ 09:07:32
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill också ha en lekstuga och gräsmatta, nästa sommar kanske vi åtminstone har gräsmattan på plats.

Det syns att någon är nöjd över sin nya kjol =)

2009-05-13 @ 21:29:13
Postat av: Therese

Va mysigt för kidsen!! Ska försöka pimpa till något kul för våra barn med, men vi har inte mer än börjat få en trädgård precis så vi hinner väl!!



Kram

2009-08-05 @ 11:34:23
URL: http://vittellersvart.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0