I papperspåsen från Ikea

Jag och M lämnade huset strax före tio idag.
Vi ägnade en del av förmiddagen åt att spatsera runt på Ikea. Härligt, härligt!

Jag hade skrivit upp en hel del saker på en pappersbit som jag ville ta en närmre titt på och då M var fullt upptagen med att beundra en bunt julklappssnören såg jag min chans att dröja mig kvar bland ljusstakar, ljus, lampor och juldekorationer i flera minuter.

Trots detta rogivande besök var det inte många saker som fick följa med oss hem i papperspåsen. Inte berodde det på att jag inte fastnade för flera av de nytillkomna produkterna utan mammapengen är den som styr och då finns det inte plats för några särskilt stora utsvävningar.

Förrutom ljus, julklappspapper, julklappssnören och en adventsstake till M:s rum hamnade två stycken Björkefall i påsen. 
Jag kunde inte motstå dem. Så enkla, så fina och ack så prisvärda. Kostar bara 59 kronor...

Björkefall hamnade på matbordet tillsammans med två av mina betonghjärtan och en kruka från cult med en Himalaya Mix Savanna i (jag har aldrig hört det namnet tidigare men det stod så på växtens innerkruka).

I eftermiddag invigde jag, barnen och en kompis till W dem när vi åt mellanmål.
Så mysigt att sitta där runt matbordet, i skenet av de tända ljusen, och mumsa på rostat bröd med marmelad och ost medan små, små snöflingor singlar ner utanför fönstret.

©HUSnrNIO

Måtte det inte snöa hela natten bara. Vi är ju bara i början november för sjutton! 
För mig får den vita nederbörden gärna hålla sig härifrån ända tills det är dax för jullov.


Kommentera
Postat av: Åsa

Fina ljusstakar!

Jag och Måns var också på ikea idag, fast vi typ sprang igenom, haha, lite snärjigt innan Isa skulle hämtas. Blev en blomma och nya gardiner för min del :)

2009-11-04 @ 23:18:05
URL: http://sajbermamma.blogg.se/
Postat av: Helen

Dom stakarna va jättefina.

Jag måste nog ta mig en tur till Ikea snart igen och göra lite julfynd.

Kram

2009-11-05 @ 07:54:34
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: sofi

Jättefina ljusstakar. Jag har inte varit på ikea än. Vi har en bit o åka till närmaste ikea. Men ska ta en sväng i helgen är det tänkt. Så dår se om man kan hitta något som faller en i smaken :) Ha en bra torsdag... Kram

2009-11-05 @ 10:00:03
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Lottis

Tycker verkligen det är supermysigt att tända ljus, krypa upp i soffan och tända en brasa..alltid trevligt med ett glas vin till...

2009-11-05 @ 10:34:22
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Linda

Låter som ni haft det riktigt mysig du och M.

Dom ljusstakarna är riktigt fina, ska ta mig enkik på dom nästa gång vi är till ikea, har kommit på att vi har väldigt dåligt med just ljusstaker.

KRam

2009-11-05 @ 15:17:25
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: annica

åh så fint!

2009-11-05 @ 20:39:28
URL: http://www.branting.org
Postat av: Annette

Åh vad det ser mysigt ut på bilden.

Jag vill också ha såna snygga ljusstakar.



Kram Annette

2009-11-05 @ 21:55:46
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Så stämningsfullt och fint! =)

2009-11-06 @ 23:28:08
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0