Paranormal Activitiy på vår gata

Tog en mysig morgonpromenad strax före klockan åtta imorse tillsammans med mina två barn.
Eller inte.

En fredagstrött skoltjej som släpar fötterna efter sig så det låter som demonen i Paranormal Activity har slagit sig ner i vårt kvarter. En ettåring som beter sig som att han har panik under regnskyddet i vagnen och hänger ut över vagnen på båda sidor samtidigt. 
Själv försöker jag samtidigt som jag styr vagnen åt höger med ena handen (har ännu inte varit och justerat den mot dess vänsterdragning), hållandes ett paraply i den andra handen undvika de allra största vattensamlingarna då jag fortfarande inte har köpt mig ett par nya gummistövlar.

Lämningen av W går smidigt, all fredagströtthet är som bortblåst när vi entrar kapphallen.

M däremot bestämmer sig för att han vill börja i skolan idag och markerar tydligt att han inte har några som helst planer på att följa med mig hem igen.

Jag tar den skrikande stora overallen över axeln, av ettåringen syns inte en skymt, sätter den i vagnen och beger mig hemåt igen.
På samma sätt som tidigare men nu slipper vi uppleva några paranormala activities längs vägen och det är ju positivt...

Kaffe tack!



Kommentera
Postat av: Linruz

Åhhh stackare. Låter som du verkligen är värd den där koppen kaffe.

kram Lina

2009-11-06 @ 10:50:45
URL: http://www.linruz.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0