Paus

Vissa saker har tagit en paus hemma hos oss.
Saker som evighetsljus fyllda med lampolja, höga ljusstakar från Design House Stockholm, betonghjärta med värmeljus i och en hel del andra saker. 

Pausen beror på upptäckaren lillebror.
Han har en otrolig förmåga som gör det möjligt för honom att vara överallt på en och samma gång. När han undersökt färdigt ett föremål vill han gärna kasta iväg det.

Eftersom jag inte har lust att se mina inredningsprylar flyga omkring och kraschlanda lite varstans (självklart vill jag inte heller att den lille upptäckaren ska komma till skada) har jag nu tvingats börja plocka bort lite här och där.

Vardagsrumsbordet är ett sådant som absolut inte kan vara belamrat med saker.
Numera är evighetsljusen ställda på paus och den runda duken från Design House Stockholm ska också plockas bort. M har kommit på att den är kul att gosa med. Speciellt nu när han är förkyld. 
Själv tycker jag det är lagom kul att se min svarta duk inkletad med snor.

På bordet i vardagsrummet och på tvbänken har svarta händer från Ikea hamnat. Mina tankar om att de inte är fina får stå över. Allt för att skydda upptäckaren från de vassa kanterna.

Kanske kan man tycka att han borde förstå vad "nej" betyder. Att man kan säga till och samtidigt lyfta bort honom från det otillåtna han håller på med.
Jag har testat detta. Flera gånger och jag är säker på att han förstår vad nej betyder. 
Han tittar på mig, ler, skakar huvudet från sida till sida (så fort att pupillerna inte hinner med), ofta med något i handen som han inte får röra.
Sen ler han lite till och fortsätter med det han höll på, alternativt skriker åt mig i protest.

W var totalt annorlunda som barn. Vi behövde nästan inte plocka bort någonting för henne.
Enligt mina anteckningar från den tiden blev hon inte heller lika arg på mig när jag sa till henne (då är det desto mer av den varan nu).

Tills M verkligen har förstått vad vi menar med ordet nej får samtliga inredningssaker i 50 cm höjd stå i pausskåpet.
Undrar för hur länge bara...


©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Lottis

Klart att du får låna mina stämplar. jag kommer vara hemma i morgon fm men städandes, sedan är "Ankan" på besök och åker hem söndag fm...

Väölommen direkt efter frukost på fredag en snabb fm kaffe?? eller sen em/kväll?

2009-09-10 @ 11:23:42
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hi, hi så jag känner igen detta, luran kan inte låta något vara och ordet nej, vad är det?! nu övar vi med enbart en duk, och det är inte alla dagar den får ligga kvar. Nu ligger hon dock sjuk så nu ser det för en gång skull bebott ut här hemma. Kram kram

2009-09-10 @ 11:58:55
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Helen

Ha ha känner så väl igen mig. Allt flytta vi uppåt i rummet eller blockade bort. Men sedan va det roligt när man fick ta fram dom igen.

Ha en bra dag.

Kram

2009-09-10 @ 14:08:29
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Lottis

Gör det....så jag vet hur klädd jag skall vara ;)

2009-09-10 @ 15:17:25
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malin B

Han är fullt normal, W är fullt normal.

Alla är olika och nu ser du att du har en av varje sort! ;)

Du skulle ha sett hur det såg ut här, folk som kom in undrade om vi skulle flytta - det fanns ingenting mer än på de höga skåpen!!!

Allt har sin tid, om några år får du ha det fint och vackert igen, jag lovar!

2009-09-10 @ 20:27:27
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Marina

Det där är nog väldigt vanligt, dock har vår lilla Alice varit väldigt snäll ocj inget inget pillig, så man har inte behövt ta bort så mycket eller så. Men jag har att göra när andra kommer över med deras små för då står saker oftast i perfekt läge för dem. Jag hoppas allt är bra annars.

2009-09-10 @ 22:12:33
URL: http://violfudge.blogg.se/
Postat av: Angelica

Känner igen de där, dom har otroligt långa armar ibland. De jobbigaste som fanns var när man hälsade på någon som har en miljon små prydnads saker, gärna i glas i lämplig höjd. Man drar sig för att hälsa på dom under en tid...

2009-09-17 @ 21:02:48
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Haha! Vi har precis likadant! Storasyster rörde ingenting, och lillebror är precis överallt! Jag blir galen!!! Klättrar,river och drar i allt han kan nå!

Suck,fina inredningssaker är väl ett minne blott ett par år...

2009-09-24 @ 08:43:10
URL: http://stilettklackarochbarnvagn.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0