HAN HAR HJÄLM NÄR HAN SERVERAR KAFFE

Fascinationen över storasysters skridskohjälm vet inga gränser.

När den inte sitter på huvudet så lägger han den på sitt bord i köket.
Där ska den vara inom nära räckhåll ifall han snabbt skulle behöva ta på sig den...

M har upptäckt rollekar nu och han älskar att leka det.
Antingen blir han en hund som kryper omkring på golvet med tungan hängandes ut ur munnen eller en servitris som bjuder på gott kaffe med hårdsmält LEGOkaka som tilltugg.

Att vara servitris tror jag han tycker är ett lite slitigt jobb.
Han går runt i huset och serverar oss alla och för att kunna bjuda på god service packar han med sig sin kaffeservis.
Lösningen på det heter zippåsar från Ikea.
Dessa älskar han!

[Jag har dock inte klurat ut ännu vad den där hjälmen fyller för funktion i servitrisyrket!?]

Bilder:Privata©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Tina

Hihi! Han är ju så söt! Den hjälmen skulle min Tuva ha haft igår när jag råkade smälla en porslinskål i pannan på henne. Precis när jag skulle vända mig om med en tung skål i handen så kommer hon springandes rakt in i skålen! Jösses vilket dåligt samvete jag fick! Hoppas ni får en fin dag. Kram <3

2010-12-21 @ 07:31:12
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: MammaMorran

Jag vet inte om du bodde här när Jäger var öppet??? Där fanns det iaf en shot som man köpte, svepte o iklädd hjälm slog bartendern till en i huvudet med ett baseballracket (racket??) Antagligen är det den där drinken som M tänker på... Han blandar nog bara ihop yrkena bartender o servitris!

Ska kolla upp vad det var för sprit, kanske ngt för våra sommarkvällar??? Eller så kan vi bjuda L o N på den och slå dem!!!

2010-12-21 @ 09:36:20
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Alfva

Han är inte ensam om att gilla de där zipparna från Ikea. A drar runt med dem överallt och ska stoppa saker i dem. Kanske är färgerna eller något? :)



Ha en helt underbar julledighet nu och verkligen njuut av tiden och snön!

2010-12-21 @ 21:13:42
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Alfva

Han är inte ensam om att gilla de där zipparna från Ikea. A drar runt med dem överallt och ska stoppa saker i dem. Kanske är färgerna eller något? :)



Ha en helt underbar julledighet nu och verkligen njuut av tiden och snön!

2010-12-21 @ 21:14:20
URL: http://alfvan.wordpress.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0