JULLOVETS FÖRSTA DAG

Idag var första dagen på Ms jullov.

Den allra första dagen på det allra första jullovet minsann.

Ännu en liten milstolpe värd att anteckna enligt mig.
För vem antecknar du alla dessa minnesord, fotar, scrappar bilder m.m. fick jag som fråga i ett mail för en tid sen.

En stor anledning är för att jag helt enkelt tycker att det är kul.
Det är avkopplande, skänker mig glädjetankar och mumma i själen att pyssla med bilder på barnen- se hur de förändras, skriva ner små ord och tankar och händelser.

Bloggen är bara en liten del av detta dokumenterandet.
Jag har ett scrappat album som innehåller både lo:s och små utklipp som handlar om barnen, fotoalbum, och en bok i söngbordslådan där jag skriver ner allt som jag vill komma ihåg.
Både saker som poppar upp i mig vid dagens slut som barnen sagt och gjort men även sådant som händer spontant i nuet tillsammans med dem hamnar i den.

En del av detta delar jag med mig utav på bloggen men en hel del, de mest privata sakerna och lite som hör därtill, stannar i boken.

Jullovets första dag är till ända för M [som just nu ligger han uppe i sin säng och hostar till oroväckande då och då].
Själv jobbar jag lördag och söndag sen har jag lite efterlängtad julsemester.
W ska, om allt går som det ska med ledighetsansökan, vara ledig från skolan tisdag och onsdag i nästa vecka så vi kan bege oss mot skåneland medans L jobbar kvar här hemma i Karlstad under juldagarna.

Nä rman går på jullov får man med sig julsaker hem från dagis.
Eget bakade pepparkakor inslaget med röd tråd och foto samt en vindögd tomtenisse [som M själv kallar den] som nu står i vårt fönster bredvid Luciapyntet han gjorde.

Det är jullov!

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

Det är ju så kul att ha kvar när barnen blir äldre. :)

2010-12-17 @ 23:15:43
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ha ett underbart jullov!

2010-12-17 @ 23:53:16
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Tina

Så skönt med jullov! Hoppas att du får en mysig helg trots jobb. Kram!

2010-12-18 @ 06:52:54
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Linda

Vad mysigt med jullov, här börjar det för dagisbarnen på måndag eftermiddag och för Oscar på onsdag eftermiddag.

Hoppas i haft en bra dag!

2010-12-18 @ 20:33:59
URL: http://www.uppochnervandahuset.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0