KÄRLEK MELLAN STOR OCH LITEN

M pratar massor nu.
Han kan säga många ord och förstår ännu fler.

Kanske är det därför som det den senaste tiden blivit så påtagligt synligt om vem som är hans stora idol.
"Var är W" frågar han flera gånger då han vet att hon är och leker hos en kompis.
Orden "Kommer W snart" duggar också tätt här.

När vi går ner för trappen om morgonen så berättar jag för honom att W sover [det är oftast jag och M som är uppe först i huset].
Då går han fram till hennes dörr och höjer sitt finger mot munnen och säger schhhh W sover innan han sticker ut i köket och kräver att få sin morgonvälling.
Den där hyschande uppmaningen är dessvärre inget som följs sen utan oftast brukar han hålla liv och låda så att storasyster vaknar ganska snabbt efter det att vi kommit upp.

När M ska äta sin kvällsvälling så har han de senaste dagarna stått i köket och trampat och väntat på att vällingen ska bli färdig. När jag ger honom flaskan säger han "Äta välling Ws rum" och sen traskar han dit och skulle då dörren händelsevis vara stängd just exakt då så blir det gallskrik och stora tårar.

Han väljer alltså att sitta tillsammans med W på hennes rum och se på Alice i underlandet istället för att ligga i soffan bredvid mig som stryker honom över håret och viskar kärlesfulla ord i hans öra *ha ha ha*.
Jag är så brädad av denna storasyter när det kommer till vem lillebrors hjärta klappar för...

Bilden jag tog igår kväll när de låg i sängen och såg på film.
W bryr sig inte nämnvärt om honom medans hans uppsyn på fotot nedan tydligt visar på hur mycket han älskar att vara tillsammans med henne.

Han är så glad att käkarna nästan hoppar ur led!
 
Bild:Privat©HUSnrNIO

Han dricker te på bilden INTE gammal välling som det ser ut att vara!



Kommentera
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

Naw, vad sött. :) Inte utan att man blir lite sugen på att skaffa ett syskon till V...

2010-12-20 @ 13:02:01
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: Sandrah mamma till Devin & Vilde

Tycker det ser ut som juice

2010-12-20 @ 13:06:09
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: 4U2

Gulligt!

2010-12-20 @ 13:19:05
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: Terese

Så mysigt! Visst är det härligt att se syskonen tillsammans. Här är också storayster en stor idol!



Ha en bra dag!

2010-12-20 @ 14:05:34
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: annica

Underbart med syskonkärlek! Det känns så mysigt i mammahjärtat att se det. Härligt!

2010-12-20 @ 16:02:29
URL: http://familjenbranting.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, det är helt fantastiskt med syskonkärlek! :)

2010-12-20 @ 16:09:56
URL: http://teoretisk.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad gullig han är!

Härligt med syskonkärlek:-)

2010-12-20 @ 16:26:45
URL: http://sagafia.se
Postat av: Sanna

svar Tack så mycket! Ja slipover är verkligen tjusigt på något sätt! Päronsmaken var helt klart godkänd och bra att man kunde köpa den i "halvförpackning" så man inte lessnar så fort! :)

2010-12-20 @ 20:50:23
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Popprinsessan

Åh vad härligt! Jag hoppas verkligen att få se en sådan syskonkärlek när L får sitt efterlängtade syskon!



Och sen, herregud vad du är pysslig!!! Det var nästan skönt att se att du inte scrappat julkorten i år, eftersom jag själv inte heller hann det ;-) Du är en sådan inspirationskälla och jag måste erkänna att jag lånade din idé med sommartavla i somras till fröknarna. Nu fick de en vintertavla på julfesten och blev sååå glada! Så tack för att du gör så fina saker och inspirerar oss som är mindre duktiga på att iaf försöka pyssla ihop något!



Postat av: Pernilla

Underbart. Vilken härlig bild. Vi har exakt samma förhållande här hemma :-). Men emellanåt duger lillebror fint att leka med även på storebrorsans intitiativ :-).

2010-12-20 @ 22:11:52
URL: http://lycklig.org
Postat av: Kristine

Åå så söta :-)

2010-12-20 @ 22:15:45
URL: http://mammansdagbok.blogspot.com/
Postat av: Anonym

haha men gud vilken härlig bild, vilken syskonkärlek :) Ja det verkar som att det ofta är storasyskonet i familjen som blir den stora idolen för det lilla syskonet, så gulligt! kram

2010-12-21 @ 23:13:18
Postat av: Elin

haha men gud vilken härlig bild, vilken syskonkärlek :) Ja det verkar som att det ofta är storasyskonet i familjen som blir den stora idolen för det lilla syskonet, så gulligt! kram

2010-12-21 @ 23:13:34
URL: http://elinochalva.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0