LITEN PEPPARKAKSGUBBE

Ms dagis (de är endast tio barn) tillsammans med vårt områdes familjedaghem under ledning av gitarrspel från kyrkans förskollärare bjöd imorse oss föräldrar på ett underbart luciatåg.

Jag var inställd på att M skulle vilja lämna tåget när han såg mig, L, W och storebror G i publiken men han visade inga som helst tendenser till sådana påhitt.

Han stod där bredvid sina kompisar och även om han inte rörde på munnen en endaste gång så diggade han med i musiken, satte sig ner och pausade mitt i en sång en gång, klappade i händerna när vi åskådare gjorde det och vid flera tillfällen höjde han sin lilla hand och vinkade till mig.

Mitt mammahjärta slog massor av extra slag och ett tag var jag nästan lite tårögd av att se honom stå där i sin fina pepparkaksdräkt med mössan nedtryckt på huvudet och de små lockarna som tittade fram i kanten♥

Efter firandet bjöds vi på kaffe, saft, lussekatter (som faktiskt inte var torra och tråkiga som många av de där butiksköpta tyvärr är) och pepparkakor.
På borden hade de dukat fint dagen till ära med barnens julpyssel något som jag, som älskar att pyssla, uppskattade mycket.

När det var dax att åka till skolan med W, som hade fått ledigt för att vara med vid lillebrors luciafirande, gav M alldeles själv fröknarna varsin GOD JUL tavla som tack för den här terminen.

När jag och M hade droppat W på skolan gick vi till MammaMorran och åt en god frukost.

Tänk om alla måndagar kunde inledas så här underbart!

Bilder:Privata©HUSnrNIO

[Jag är inte bra på att fota luciatåg, ingen folksamling alls för den delen, men gjorde ett försök till förevigande där jag satt på golvet rörd bakom kameralinsen...]



Kommentera
Postat av: JD | - 27 kg!

vilket fint luciafirande :)



tack så jätte mycket :D ha en bra kväll!

2010-12-06 @ 16:54:17
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Haha !! det känns ändå skönt på nåt sätt att veta att Viggo inte är den enda som hjälper till "på sitt eget sätt" !?

det är ju i alla fall kul att han vill svansa runt benen på sin mor, det vore värre om han var totalt ointresserad av allt jag gör !

Nu ska jag fortsätta med förberedelserna här hemma ( det är märkligt att man alltid lyckas fastna framför datorn istället !? )

Ha en härlig kväll!

2010-12-06 @ 17:20:11
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Linda

Sicka sötisar! :)

2010-12-06 @ 17:59:08
URL: http://teoretisk.blogg.se/
Postat av: Liza

Vilken söt och go´pepparkaksgubbe! Vilket underbart sätt att starta veckan på!Saknar Luciatågen på dagis.. när barn-barnen har sina får bara föräldrar och syskon vara med!

Hoppas nu att resten av veckan blir lika bra!

Kraaaaaaaam!

Liza

2010-12-06 @ 19:02:25
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Malin

Låter som ni haft en mysig dag och vilket fint luciatåg:)



Ha nu en mysig kväll!

Kramar

2010-12-06 @ 19:03:21
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten
Postat av: Sandrah mamma till Devin & Vilde

Vad fint :) Men har de redan dragit igång med lucia? Är ju ett tag kvar.

2010-12-06 @ 19:38:25
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Haha vad skojjigt det blev när dem andra fick prickar på facet :)



Fina bilder och det ser ut som om ni haft det trevligt. Kram

2010-12-06 @ 22:10:13
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ååh va mysigt. Nu längtar jag till på måndag när vi ska få se vår lilla älskling gå luciatåg.

2010-12-06 @ 22:24:08
URL: http://ninaruthstrom.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0