JULKLAPP & PLUMPT AV AFTONBLADET

Idag har jag jobbat min sista dag på ett tag.
Nu hägrar semester och det är lyxigt som sjutton att ha semester på julen för mig.
Semestern har jag faktiskt gjort mig förtjänt av [om man nu vågar påpeka något sådant i detta svenska mellanmjölksland...] när jag ser tillbaka på detta första årets arbete och vad jag har byggt upp och åstadkommit ur fallna och brända ruiner som mestadels var det som existerade när jag kom tillbaks till jobbet efter femton månaders förälraledighet.

Efter att ha avverkat dagens arbetspass blev jag bjuden på hemmagjord pizza som hade tillagats av W, M och E hemma hos Charlotte och N där L hade dumpat barnen, efter överenskommelse kanske är bäst att tillägga, när han satte sig på tåget till Norge och jag fortfarande var kvar på jobbet.

Därefter ägnade vi oss åt att tvätta inför vår kommande skåneresa, jag har gjort tavlor, printat samt paketerat en hel del och nu på kvällen kom farmor och farfar hit och lämnade julklappar.

Ett av deras paket fick de öppna ikväll och det innehöll [så klart...] fotot som går under beteckningen "syskonkärlek" här hemma.
Därefter har jag och W duschat och jag har packat morgondagens ryggsäck, diskat och tvättat ytterligar en maskin som nu är färdig att hängas.
Nu sover barnen och jag funderar på att gå och lägga mig jag också.

L kommer inte hem förrän imorgon kväll så imorgon bitti får jag släpa med mig M till skolan när W ska lämnas.
Detta innebär att vi alla tre ska stå redo för att bege oss ut i snövädret strax före åtta imorgon och innan dess ska jag har hunnit skotta bort all snö som tyvärr inte ser ut att ha några planer på att sluta falla utanför fönstret.

Nä - mot sängen tillsammans med den självklara söndagsbilagan från Aftonbladet [trots deras plumpa och smutsiga försäljningsknep förra söndagen då de slängde in texten: JAG SÄLJER SEX OCH NJUTER AV DET, direkt under den fina bilden på Eva Röse så man skulle tro att det var henne det där handlade om] under armen med ett litet stopp vid torktumlaren och tvättmaskinen är planen nu...

God natt.

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Rebeccas.se

Det är klart du förtjänar ledighet, och har rätt att säga det i din egen blogg! Att folk ens kan tänka sig att kommentera mot det gör mig så förbannad!



Ha en skön jul!

Kramar

2010-12-19 @ 23:34:13
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Miriam

Å korten på barnen är ju underbara! Jag ser också fram mot en ledig jul. Har ju bytt jobb under året och gått från vården. Annars har jag jobbat jul och nyår i flera år och det känns som en ren lyx att veta att man är ledig hela jul och nyår. Kommer nog att njuta extra....

Ha nu en riktigt god jul och kör försiktigt ner mot Skåne!

Kram Kram<3

2010-12-20 @ 08:00:36
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Linda Olsson

Underbar bild på barnen! :)

2010-12-21 @ 09:06:02
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0