MIRAKELBAND MOT ÅKSJUKA

I somras när vi åkte till Öland så kräktes M hej vilt i bilen på vägen hem.
Likadant var det för ett år sen när jag och barnen var på väg hem från vårt julfirande i skåne. Den gången körde i 70 km pga ett grymt snöande och med igensnöade vägar fanns det inga stora stoppmöjligheter just där vi befann oss när han kräktes hej vilt.

W är så otroligt duktig med honom och hjälper mig så mycket i bilen men när det kommer till att torka kräk så hjälper det inte hur många våtservetter jag slänger bak för det gör hon inte.
Vilket jag till fullo förstår!

Inför vår skåneresa igår fick jag ett tips av Ms dagisfröken om ett armband som skulle sägas hjälpa mot åksjuka.
Jag hittade armbandet på Apoteket och efter att hört mig för så att det inte var farligt för tvååringar att använda dem [jag stod på mig i denna fråga så expediten hämtade de andra två som arbetade och kollade även med dem vad det trodde om det med anledning av att det på apotekets hemsida står att de kan användas av barn från 3 år] köpte jag en förpackning.

Armbandet heter Sea-Band och är ett akupressurarmband som lindrar och i bästa fall tar bort illamående vid graviditet och åksjuka. Armbandets funktion bygger på tryck mot akupressurpunkten P6 som sitter på underarmens insida. 
Armbandet som är tillverkat i ett elastiskt textilmaterial, har en påsydd plastkula som trycker ner och stimulerar P6. 

Jag hade ställt in mig på att M skulle protestera mot att ha armbanden på sig men när L klädde på honom fleecekläderna som han skulle åka och i samma veva satte på honom armbanden kom det inga protester alls.
När jag kom in efter att ha lastat in saker i bilen drog han upp tröjan och ropade kolla mamma när han visade vilka coola grejer han hade på handlederna.

Armbanden verkar fungera för under gårdagens långa resa visade han inga som helst tecken på illamående eller kräkningar.
De kostar 145 kronor och kan användas hur många gånger som helst.
En otroligt enkel och billig grej för att få en bilresa att flyta på utan att barnen mår dåligt.
Jag kan verkligen kan rekommendera dessa armband till andra som har barn som lätt blir åksjuka.

Bild från Apotekets hemsida.



Kommentera
Postat av: MammaMorran

Armbanden är ju dock lite missledande när "somliga gravida" även tror att deras granne är gravid o kommer vara mammaledig delvis samtidigt:-( Därmed inte sagt att du SER gravid ut såklart:-D



Blev helt ånger på de svarta ramarna när jag såg att du anv vita men nu får det duga!

2010-12-22 @ 16:54:14
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Hanna

Perfekt ju! Skönt att resan gick bra! Hoppas ni får en mysig jul :-) Kram

2010-12-22 @ 17:09:13
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: Maria

Vad bra att de fungerade!

Ha det nu så gott i skåneland.



Kram

2010-12-22 @ 20:11:21
URL: http://sagafia.se
Postat av: Sandrah mamma till Devin & Vilde

Vet många som haft dem under graviditet och säger att de hjälpt :)

2010-12-22 @ 20:20:08
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: junitjej

Från när gäller din nya bloggadress?

2010-12-22 @ 22:34:38
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Susanne - i huvudet på en tvåbarnsmorsa

Det måste jag testa. Har en dotter som blir åksjuk, framförallt om det är väldigt krokiga vägar. Ska bli spännande och se om det funkar på henne också :)

2010-12-22 @ 22:35:33
URL: http://yssasblogg.blogspot.com
Postat av: Melanie

Godmorgon! Vill tacka för dom fina tavlorna! Jag är helnöjd! Och jag återkommer med fler beställningar framöver:) Önskar dig och din familj en riktigt god jul!

2010-12-23 @ 08:00:32
URL: http://melmoo.blogg.se/
Postat av: Susihus

Underbart med så små hjälpmedel! Ha nu en helt underbar julhelg med nära och kära. Hoppas att ni får ha lite snöbus.

Kram på dig

2010-12-23 @ 09:27:12
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: tina saatvedt

Ja, visst funkar dom!! Har använt dem på min lilla tjej sen i somras och de funkar jättebra! Jag oxå rekommenderar dem till alla jag möter, känns faktiskt mycket bättre med armband än med medisiner mot åksjuka! Bara att ta på så funkar de nästan med en gång, helt suveränt!

2010-12-23 @ 21:33:49
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

♥God jul på er♥

2010-12-24 @ 00:10:51
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

♥God jul på er♥

2010-12-24 @ 00:11:23
URL: http://www.thistakes.com/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0