MUSIKÄLSKANDE BARN

M fick sitt första trumset på julafton och jag spår honom en lysande karriär inom slagverksbranschen...

Han sitter på sin lilla medföljande pall som knappt når över mattkanten i höjd och trummar som sjutton.
Ibland gör han ett break med trumpinnarna och använder sig endast av foten.
Han har alltså inte riktigt än greppat hur man ska kombinera detta med händer och fötter men det kommer väl så småningom.
Ifall trumsetet fortfarande är helt då vill säga så som han går på bland pukor och symbal =)

W fick en Paper Jam guitar utav tomten.
Hon rockar loss både till de inspelade karaokelåtarna men igår kom hon på en egen melodi bestående av flera ackord som flyttar sig ett halvt tonsteg uppåt för varje drag hon gör med högerhanden.

Jag är själv ingen gitarrkunnig människa [skäms över att erkänna det men de lektioner under min utbildning som gick under namnet bruksgitarr var inte så värst välbesökta utav mig] så hon och jag förstår varandra när det gäller gitarrspel.
När hon spelar ackord så tycker jag att hon är duktig och när jag spelar så tycker hon att jag är duktig.
Kan inte bli så mycket bättre än så =)

Tillsammans bildar mina barn ett litet band som sen julaftons kväll mer än gärna underhåller oss med musik här nere i skåne :)

Bild:Privat©HUSnrNIO

Bild:Privat©HUSnrNIO


Kommentera

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0