Upsy Daisy & Igglepiggle

M och jag har varit vakna sen klockan sex imorse.
Vi har sett dagen gå¨från mörker till ljus.
Idag är det kallt igen, termometern visar på minus 13,3 grader men med kylan kommer det fantastiska ljuset.
Solne håller på att gå upp och snön är bländande vit. Nästan så det gör ont i ögonen att se på den.

Medan jag har diskat upp gårdagkvällens disk har skrutten pysslat vid sin spis i köket.
Jag förundras över hur mycket han förstår.
Han iaktar och gör sen likadant. Jag kan se att han tittar på mig.
Han plockar upp sina saker från ugnen och ställer dem på spisplattorna. Den lilla stekpannan får samsas med Brios bultbräda och en liten bil.
När allt är uppställt plockar han ner det i ugnen igen.

Han kommer fram till mig och säger sina vokalljud. Han pekar mot vardagsrummet.
Jag frågar om det är så att han vill se på Makka Pakka och Igglepiggle.
Han går före mig in i vardagsrummet, kravlar upp i soffan och pekar på tv:n.

När den söta lilla melodin hörs som är signaturen till Drömmarnas trädgård ler han sitt allra sötaset leende.
Han älskar det programmet.

När W var liten var hennes favoriter Teletubbies och Postis Per.
Jag har sparat Teletubbies dvd:n och även den tycker M om men det verkar som att Drömmarnas trädgård slår den med hästlängder.

Allra bäst är det när han får lov att vara på W:s rum. Att sitta i en av hennes fåtöljer och se på Igglepiggle och de andra figurerna medan storasyster sitter vid skrivbordet och målar är så mysigt så♥.

Bild:Privat©HUSnrNIO

Nu är det dax att lämna över myset i tvsoffan till L och för mig blir det till att gå ut och starta bilen coh komma iväg till jobbet.

Ha en trevlig söndag!



Kommentera
Postat av: Frida

Det är ju jättebra att han föredrar "Drömmarnas trädgård" (i min mening). De är ju inte hälften så irriterande som Teletubbies (som sonen älskade och jag fick nervösa sammanbrott av) :)

2010-02-07 @ 09:31:20
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: mia

Både jag och tösan föredrar "i drömmarnas trädgård". mkt bättre än teletubbis, som jag vägrar visa för barnen. haha!

2010-02-07 @ 10:46:46
URL: http://lillamaa.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0