Snurra min värld

Dagens och nattens timmar flyter ihop och dygnen byter av varandra.
Snart har årets sjätte vecka passerat.
En annorlunda vecka på flera sätt.
En innehållsrik och kontrastrik vecka.
En vecka där känslorna och välmåendet pendlat som en berg och dalbana.

Inskolning av liten pojke med blont och ruffsigt hår.
Mina funderingar och förhoppningar om att det ska fungera bra för lilla skrutt. Att han ska trivas och må gott i den nya miljön med allt vad det innebär.

Stora W som började på fritids i onsdags.
Inskolningen gjorde vi i somras när planerna fortfarande var så att jag skulle tillbaks till mitt arbete fr.o.m. oktober.
Oj som hon har längtat efter den dagen när hon skulle göra såsom de flesta gör efter skolan, gå med kompisar och fritidspedagog till fritids, där leken fortsätter. Där man kan pyssla, spela spel och äta mellanmål tillsammans.
W har varit på fritids onsdag, torsdag och fredag den här veckan och hon är så glad över att få vara där.
I fredags var det friluftsdag i skolan. Hon hade med sig skridskorna och de hade åkt både  under skoltid och sen på fritids.
Hon påstår att hon numera bemästrar att svänga med skrillor.
Får kanske bli en tur till isen efter morgondagens arbetspass för att bevittna dessa framsteg.

I tisdags kväll insjuknade M.
Förkylning bröt ut och febern kom smygandes.
Samma symptom som W hade förra helgen och som utvecklades till en långvarig hosta.
M hade en mild släng av falsk krupp men nu tycker jag att hostan låter mer slemmig och lös.
Han är fortfarande inte frisk trots att det har gått några dagar.
Jag tycker det är jobbigt när han är sjuk.

Inskolningen fick såklart avbrytas. Om han är frisk på måndag börjar vi om på ruta ett (känns det som).
Dagarna blir till ett enda långt pusslande när vi ska försöka få till ett liv med arbete, skola, inskolning, fritidshämtning och de aktviteter som W deltar i.
Farmor och farfar har varit den gångna veckans räddande änglar och passat M de timmarna på dagen som varken jag eller L kunnat vara borta ifrån jobbet.
Båda våra barn tycker om att spendera tid tillsammans med sina farföräldrar.
Igår ringde W och frågade om hon fick sova över hos dem så idag har hon tillbringat eftermiddagen med att gå i affärer tillsammans med farmor och så här dax ligger hon förhoppningsvis och sover i deras säng.

Själv har jag nersmittad av M:s förkylning försökt arbeta med att plocka ihop spillrorna efter mina vikarier på körfronten och haft två lite större och småjobbiga uppdrag i fredags.
Hela veckan har präglats av den hemska incidenten i Afghanistan då två människor i min närhet förlorade sin blivande svärson, deras dotter sin sambo.
Ledsamheten har legat som ett osynligt täcke över de flesta utav oss.
Deras ord har etsat sig fast och världen känns som man gick runt och tänkte när man var liten (även om det då oftast handlade om helt andra saker sett från ett helt annat perspektiv), orättvis.

Igårkväll när veckans spänningar började släppa taget om mig och jag slappnade av med vetskapen om att jag idag skulle vara helt ledig ifrån allt vad arbete innebär knockade tröttheten mig och jag somnade framför tv:n klockan tio.
När jag vaknade till var det efter midnatt och jag släpade mig upp till sängen och somnade om utan problem för att vakna snorigare än snorigast halv sex när M beslutade sig för att det var morgon.

Imorgon börjar jag jobba vid tvåtiden och det är min tur att få lyxa till det och sova hur länge jag vill och kan på morgonen.
Med ett glas vin i kroppen och öronpropparna intrycka till huvudets mittpunkt hoppas jag på en lugn och återhämtande natt och att morgondagen ska vara en dag med mindre ondska och mer förståelse i världen - och lite mindre snorig...

Godnatt!



Kommentera
Postat av: Linruz

Här dras vi med samma symtom.

Feber sedan i måndags, kruppliknande hosta som har övergått till en slemmig envis hosta.

Hoppas att ert ger med sig snart.(och vårt med...fniss)

Stor kram på Alla hjärtans dag

Lina

2010-02-14 @ 08:49:35
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Linda

Låter som ni har en tuff period, hoppas förkylningen ger med sig så ni kan fortsätta ´M´s inskolning och att er vardag på något sätt kan "landa".

Kramar

2010-02-14 @ 09:20:35
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Lottis

Har du hört ngt hur med är med dem? Jag tände ett ljus när de landande på Ärna...äÄnns som om de inte behöver ha med mer "död" att göra på ett tag...

Hälsa så gott till dem om du pratar med dem!



Ha en så bra Alla hjärtans dag du kan!



kram kram

2010-02-14 @ 10:01:09
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: Helen

Låter som ni har haft en tråkig vecka men jag hoppas att eran alla hjärtans dag blir mysig.

Kram

2010-02-14 @ 11:44:29
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Livet är orättvist. :(



Usch kan inte ens ana hur det känns att en människa i min närhet som rycks bort så... som de gjorde.



Hoppas inskolningen kan flyta på sen igen.



Krya på dig!



kraaam

2010-02-14 @ 12:20:47
Postat av: AKP

Här är det nästan lite tvärtom. Jag vill att sambon ska vara med och bestämma men han säger "de där litar jag helt på dig du är duktigare än mig på sånt" så ibland blir jag nästan sur för att han bara ÄLSKAR allt jag gör och aldrig tycker annorlunda :P hehe

Ne vi är ju barnlediga varannan helg så då brukar jag passa på att köra lite såna här projekt. Sen får det ta den tid det tar, blir lite kaos en stund men det blir ju bra till sist =)

Just nu har jag bara såååå svårt att bestämma tapet. Vill egentligen ha en rejäl färgklick, typ den turkosa tapet jag visat många ggr. Men samtidigt kanske det vore bäst att köra bara svart/vitt, då är man ju så fri att inreda i vilka färger man vill och det är så enkelt att bara byta accent. Har man en tapet i starka färger blir man ju lite mer låst ... hmmmm

2010-02-14 @ 12:56:20
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Åsa

Livet är bra nog orättvis ibland.

2010-02-15 @ 13:42:02
URL: http://www.franmolnen.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0