Min allra första OddMolly

Japp så är det!

35 år gammal och jag har stiftat min allra första bekantskap med klädmärket OddMolly och därmed blivit smått förälskad.

Kanske är det ett övergående stadie, då jag måste erkänna att jag än så länge har mycket dålig koll på hur OddMollyplaggen ser ut, eller så växer sig kärleken starkare och resulterar i långa önskelistor endast innehållandes OddMollysar.

Min fina rosa OddMolly fick jag i 35-årspresent (eller var det 25-årspresent...) utav gatans i särklass trevligaste grannpar.
Och det är de inte bara för att de kommer med fina presenter kanske bör tilläggas... 

Idag ska jag försöka få till ett besök i butiken Paviljongen i ett annat ärende än att köpa OddMolly men då kan jag ju samtidigt passa på att kika närmre bland OddMollytunikor, klänningar och annat.

Bilder:Helen©HUSnrNIO

Min OddMolly heter Bronte Shirt och finns förutom i Lite pink även i färgerna Indigo, Apricot, Chalk, Almost black och Lite green.


Odd Molly

grundades år 2002 utav Karin Jimfelt-Ghatan, Per Holknekt och Christer Andersson och har sitt säte i Stockholm.
Hur namnet föddes har blivit en del av mytbildningen kring varumärket.
När Per Holknekt var skateboardproffs i Hermosa Beach, Kalifornien, på 80-talet fanns en grupp tjejer som hängde runt skejtarna, de coola killarna med brädor och säckiga byxor.
Molly var en av tjejerna, men ändå inte. Hon hade integritet, stack ut. Det var henne alla blev kära i.
Odd Molly. Udda, underliga Molly.
Odd Molly skapas för kvinnor som vågar vara sig själva i alla åldrar, i material som ull, bomull, läder och siden. Varje kollektion har sitt unika märke så att man kan se vilken kollektion ett plagg kommer ifrån.


Kommentera
Postat av: Junibarn

Odd Molly är inget jag brukar köpa men din tröja var jättefin. :)

2010-07-19 @ 14:20:34
URL: http://interumsren.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja rösta på min snygga sko i Nellys designa din sko tävling.

Skulle bli väldigt väldigt glad.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=anVSxMNG49hGJyuBNFQvjmqwnpKXz04OnPeYbpdUl9btwJu8O9qv#shoeGallery



Ps kan självklart rösta om du har ett eget bidrag.

kram Bitte

2010-07-19 @ 14:33:42
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Madeleine

En del Odd molly kläder är superfina! Så även din nya t-shirt.

Grattis i efterskott (du fyller väl 25 ;-), Du ser inte en dag äldre ut iaf)

2010-07-19 @ 15:10:19
URL: http://madeleinebergman.blogspot.com
Postat av: TreSmåKottar

Det var ju absolut 25år! Och det var du absolut värd, du är toppen (du får jobbiga barn att bli mindre jobbiga, du får vinet att bli godare och problem att bli mindre)!

2010-07-19 @ 20:04:02
URL: http://tresmakottar.blogg.s
Postat av: Linda

Jag har inte riktigt förstått tjusningen med alla dessa odd molly plagg, alltså många av dem är jättefina, liksom din, men många tycks gilla alla deras plagg, hur kan man göra det har jag svårt att förstå? Jag menar, bara för att jag gillar en tröja på lindex betyder ju inte det att jag gillar alla:)

Kram

2010-07-19 @ 21:54:39
URL: http://uppochnervanadhuset.se
Postat av: Malin B

Grattis på födelsedagen och DU, så FIN du blev i din present. Urtjusig!

2010-07-19 @ 23:23:45
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0