Kyliga morgnar

Våren verkar ha kommit av sig lite i det här landskapet.
Termometern visade nästan sex minusgrader igår på morgonen. Bilens rutor behövde skrapas och på de små plättar där snön gett vika på gräsmattan var grässtråna vita av frost.
Idag var det endast en plusgrad vid sextiden och visst är det bättre än igår men det är långt ifrån behagligt ute och snön kommer att dröja sig kvar länge än om det fortsätter såhär. 

M har på sig sin overall till dagis och W har sina fodrade Lille skutt överdragsbyxor med tillhörande jacka och under den fleecetröja och halsduk när hon går till skolan om morgonen.

Som så många andra är jag så oerhört trött på all kyla och framförallt snö nu.
Igår när jag var ute och kikade på när Pappa och L satte upp plexiglas i carportens "fönster" in mot grannen så att vi skulle slippa få sådana massor med vinande snö in under själva carporten och behöva skotta även där vintertid så såg jag faktiskt vårtecken i grannens rabatt.
Små snödroppar försökte leta sig fram smått maskerade av snön som låg ganska tätt inpå dem.

Våren som kändes som att den var på intågande i helgen som gick med flera plusgrader och ihållande regn som gör att snön försvinner verkar ha tryckt på paus för en stund och i denna paus verkar det som att kräksjukan ser sin chans att återvända och slå till med full kraft.
Klasskompisar till W var borta från skolan igår men kom tillbaks idag.
Min avsky är stor för sjukan och givetvis tänker jag en del på att de som kom tillbaks till skolan idag kanske fortfarande smittar...
Utöver dem vet jag en handfull människor som varit på Barnmässan i helgen som är magsjuka nu.
Jag försöker att slå undan dessa grubblerier men inatt när jag hörde M hosta till några gånger så trodde jag att det var kört.
Det är som en enda lång väntan som man ska uthärda.

Nä, hit med våren nu, och det med besked!!!

I väntan på det - några påskliljor och ägg i en svart/vit samling på vårt matbord.

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Linruz

Håller med dig. i går var det soligt och fint men i dag kallt, grått och tråkigt igen.,

HIT med våren NU!!!!!

2010-03-31 @ 08:50:06
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Önskar dig en



GLAD PÅSK!!!



Maliin

ps tävling på min blogg

2010-03-31 @ 09:31:21
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Knaada

Sitter också inne och avnjuter mina liljor, funderar på en promenad men det är inte speciellt lockande. Säger som du:

Hit med vårennu, och det med besked!

2010-03-31 @ 10:11:49
URL: http://knaada.com
Postat av: sofi

Vill också ha vår...... Önskar dig en Glad Påsk!!! Kram S

2010-03-31 @ 11:31:04
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, våren kom av sig...

Härligt stilleben du arrangerat, så vackert!

Ser fram emot att få Holgertavlan, det blir startskottet att ta tag i lillebrors rum :-)

Glad Påsk!

2010-03-31 @ 14:13:19
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag instämmer till fullo - nu sätter vi ner foten och säger upp kontraktet med vintern! IN med våren :-D Kram Jenny

2010-03-31 @ 20:45:23
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0