Stor hund

Fördelarna med att ha nära till Ikea är att man kan ta en spontantur dit utan att ha en lång handlingslista i bakfickan som ska förverkligas.
Att bara gå omkring, kika närmre på alla nyheter och insupa inspiration och drömma sig bort i en värld där det inte fanns några begränsningar är en kort stunds balsam för själen. 

Det är oftast jag och M som gör dessa utflykter tillsammans och än så länge verkar han dela mitt intresse för att strosa omkring bland avdelningar. 
Ja om han har med sig rån, banan och vatten i skötväskan vill säga... Men självklart är en och annan muta ok när man får gå omkring på Ikea en stund...! 

Jag brukar inte handla så mycket vid dessa besök. En och annan värmeljusförpackning och några servetter är det som brukar följa med hem.
Nu sist däremot så blev jag småförtjust i det relativt nya tyget "Varmt Hund" som jag bara sett på hemsidan tidigare och inte irl.
Så förtjust att jag var tvungen att köpa med mig en bit hem, dvs en hund helt enkelt :-)

Så nu har jag en superbillig, hiskeligt, stor hund som inte vet vart den ska ta vägen liggandes i trappen här hemma. 
Mönstret är så stort att det ryms inte i sin helhet på någon utav de djupa tavlor som jag har/brukar fästa nya tyger på.
Jag vill ju helst att hela hunden ska synas på tavlan...

Kanske får bli till att sy en kanal och stoppa i en rundstav men det känns inte riktigt kul då jag tycker om när tyget är uppspänt på en tjock ram så det inte bara är ett tunt tyg som hänger på väggen.
Tål att tänkas på det här...

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Lottis

Visst är det ett häftigt tyg!?



2010-05-10 @ 11:04:38
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: Åsa

Hej! Jag har också tittat lite på det där tyget :) Du kanske kan sätta ihop två ramar till en större så det passar? Du hittar säkert på nåt bra som är så kreativ! Hoppas allt är bra med er. kram kram!

2010-05-10 @ 16:56:14
Postat av: Anna

Jag hör tyvärr till dem som har långt till närmaste varuhus och jag saknar att bara kunna gå på IKEA och strosa jag också... Det där tyget är jätteläckert! Jag förstår att du föll för det :-) Kram Anna

2010-05-10 @ 20:26:36
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: MammasRussin

Ska bli spännande att se vad det blir av hunden :-)

Jag har åxå spanat in det där tyget....men det var verkligen stooort!

KRAMIS

2010-05-10 @ 20:46:27
URL: http://mammasrussin.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Jag har sett tyget i bloggar och det är SÅ häftigt! ;) Du finner säkert råd för att få det urtjusigt hemma hos dig också. En jätte kudde då? ;)

Nej, jag ska inte komma med några tossiga idéer... När jag är trött får jag extra många konstiga av den varan nämligen. ;)

2010-05-10 @ 21:48:57
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ska bli skoj å se hur du löser din användning av tyget :-)

2010-05-10 @ 22:41:53
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Spännande och se vad som blir av hunden ;)

2010-05-10 @ 22:43:42
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans
Postat av: Liza

Det är jättesläckert tyget!

Kram!

Liza

2010-05-10 @ 22:44:27
URL: http://vardagslycka.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0