Intervallträning nattetid

Godmorgon!

Ingen idé att ligga kvar i sängen när man ändå inte kan sova pga en miljon surrande små tankar.

Istället sitter jag här med en stor kopp kaffe med mjölk.
Har lastat ut i bilen dagens barnartiklar som ryggsäckar, extraklädespåsar, mina egna papper inför jobbets planeringsdag av den kommande vårterminen samt lite annat smått och gott.

Idag har alla ettor friluftsdag.
I mailet från lärare D fanns information till oss föräldrar på vad barnen bör ha med sig den här dagen.
En lång lista...!

Varma kläder (som går att ”lätta på”), stövlar (tjocksockar), regnkläder, ryggsäck, sittunderlag, mugg, bestick, servett, dryck, tallrik och matsäck/fika.

Den nya ryggsäcken av märket Puma står fullpackad på köskön. Nu ska det bara göras varm choklad som också ska ner i den sen får det nog inte plats mer.

Och för er som undrar kan jag berätta att den gångna natten bjöd på ca tre timmars sammanhängande sömn. Därefter sov jag i intervaller som om jag ligger i hård träning inför ett springlopp.

Ett tag snurrade orden "måste sova, måste sova, måste sova" om och om igen och räddade mig från vad som kändes som att jag skulle bli galen på allt och alla, inklusive den lille marodören, för att jag inte fick sova.

W kom in i sovrummet och ställde sig vid sängen och sa med gäll stämma:
"Finns det gröna löss som äter allt och som sitter i hårborsten och smittar".
Hon hade en mardröm och kunde absolut inte somna om utan kröp ner bredvid mig. 

En stund under natten tror jag nästan att jag hallucinerade då det verkligen kändes som att mina hjärnceller bara rann ur mig. Rakt ut och längs med mitt huvud strömmade de i en stilla stril.
Samtidigt som de skedde upptäckte jag att jag började förstå mindre och mindre :O

Kanske borde jag, så fort L kommer hem, hyra ett rum hos grannen och få mig lite sömn (hon slängde ur sig det igår - undrar om hon menade allvar med förslaget...)!

Jag har hört att det ibland nästan är barnfritt där när bara minstingen är hemma och hon räknas inte för hon sover om nätterna. Sambon snarkar inte och att det serveras BÅDE glass, chips med dip och Polly i tvsoffan framföt tv:n.

Låter inte så dumt det där egentligen. Lite som Berg flyttar in fast utan tvkameror.
Tål att tänkas på eller så behövs det inte för att jag har fått mitt sömnbegär stillat under dagens planeringsdag...

Ha en trevlig onsdag!


Kommentera
Postat av: M I N I I Z Z A

hah jo precis;D

2010-10-13 @ 07:20:53
URL: http://miniizza.blogg.se/
Postat av: sara - mamma till wilda

Intervaller brukar vara ett bra ord. Speciellt när det kommer till träning, men sömn och intervaller i samma mening är inte en bra kombo hihihi

2010-10-13 @ 07:32:18
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Hanna

Stackars dig som inte får sova! Jag skulle ta grannens erbjudande utan att tveka, man är inte direkt på topp när man är utan ordentlig sömn under en längre tid...

2010-10-13 @ 07:39:25
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha härligt skrivet, men med hög igenkäningsfaktor... tyvärr. Så jag lider med dig, jag känner mig knappt funktionsduglig pga sömnbrist. Jag räknar dagarna tills jag får åka med svärmor och bo på hotell för ladies nigth - wieeeeeeeeeee, en hel natt utan någon som väcker en!!! KRAM

2010-10-13 @ 08:08:22
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Marih

Jag har verkligen kämpat för att få henne till att sova hela nätter. Till saken hör också att jag och hennes pappa inte bor ihop längre och vi nyligen börjat med varannan vecka. tror att detta gör våran kära dotter lite orolig. orolighet-seperationsångest-övertrötthet leder till att hon inte kan sova. Igårkväll tog vi oss en promenix precis innan sängdax, allt för att göra henne riktigt trött och inatt sov hon ordentligt :) Man får göra så gott man kan på kvällen för att trötta ut och under natten försöka hålla hårt i att inte ta upp barnen. Men det går ju till en gräns. Ni måste alla få sova....



Ha en fin dag!

2010-10-13 @ 08:37:13
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: Britta Bloggar

Åh vi har haft samma här inatt, bara strul med sömnen.. Lycka till idag ändå!

2010-10-13 @ 11:17:00
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Mamma Stina

Snygga tavlor! Vad är det för typ av papper? Har du någon webshop till dem?

2010-10-13 @ 13:49:09
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Fy din stackare! Vad jobbigt när man inte får sova!

Ta och flytta in till grannen du en natt. Det hade jag gjort utan tvekan!

Kram

2010-10-13 @ 15:14:07
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Fy din stackare! Vad jobbigt när man inte får sova!

Ta och flytta in till grannen du en natt. Det hade jag gjort utan tvekan!

Kram

2010-10-13 @ 15:14:08
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Postat av: Popprinsessan

Jag tycker absolut att du ska anta grannens erbjudande så fort maken kommer hem! Det är sånt som jag själv borde göra ibland men aldrig kommer mig för! Så nu uppmuntrar jag dig istället :-)



Hoppas att du får sova lite bättre inatt!

Kram!

Postat av: Linda

Haha, tycker absolut du skulle testa på lite Berg flyttar in, det låter som något du skulle behöva.

Mailar dig senare idag, Kram

2010-10-14 @ 09:20:03
URL: http://uppochnervandahuset.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0