Svartvit bild i photoshop

Går och funderar på att omvandla några foton på barnen till A3 format och ha på någon av husets alla väggar. 
Jag är ju väldigt förtjust i svartvita bilder så jag tänker göra om fotona från färg till svartvitt.

Jag har alltid förvandlat bilder från färg till svartvitt på enklast möjliga vis men nu fick jag för mig att söka efter lite tips på nätet om att redigera bilder till svartvita.

Hittade en sida och följde anvisningarna och vilken skillnad det blev på slutresultatet!
Istället för att bilden var ganska mjölkig, jämngrå och "död" så blev det nu en mer levande svartvit bild fylld kontraster.
Och det trots att jag bara testat mig fram en kort stund med att dra värdena fram och tillbaka.
Kan tänka mig att om man har mer kunskap i ämnet (och tid) att det går att få till fantastiska svartvita bilder av originalbilder i färg.

Bild:Privat©HUSnrNIO

Bild 1 är endast ändrad genom att klicka på Image, sen Mode, och slutligen Grayscale.
Är du sugen på att testa göra så som bild 2 är redigerad hittar du det här.



Kommentera
Postat av: Charlotte

Vilken skillnad! Ska anställa dig några timmar efter det att vi fixat väggarna så vi (du) kan fixa iordning lite fint med hyllor/tavlor/annat här hemma! :)

...Hmmm, just det- barnmat var det jag skulle göra!

2010-09-04 @ 13:28:34
Postat av: Prinsessan på Ärten

Svartvita bilder är fantastiskt vackra!!! Har en syrra som kan ta foto, men Gud glömde visst mig, haha =)

2010-09-04 @ 17:53:08
URL: http://prinsessanpaartens.blogg.se/
Postat av: Therese

Oj vilken skillnad!

Jag älskar också svartvita bilder. Tycker det är sååå snyggt! Skulle vilja lära mig att fotgrafera lite bättre bara för det är jag urusel på.

Kramar

2010-09-04 @ 18:55:04
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Popprinsessan

Gillar också svartvita bilder! Önskar att jag hade orkat prioritera att lära mig mer om att redigera bilder osv, men det kommer kansker mer och mer eftersom jag jobbar en del med PS.



Har jättedåligt med tavlor på väggarna och tänker ofta att jag skulle skicka in lite bilder för förstoringar. Varför ska det vara så svårt att få tummarna loss ibland?



Hoppas att du har en skön helg,

kram!

Postat av: maria

Jätte fin bild!

2010-09-05 @ 20:17:36
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: 2BarnsMamman

Fina bilder på en fin tjej! Svartvitt ger verkligen en speciell känsla!

2010-09-05 @ 20:35:22
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: annica

måste absolut testa detta, det blev ju mycket finare!

2010-09-07 @ 20:51:03
URL: http://familjenbranting.blogg.se/
Postat av: Tiagirl

Oj vilken skillnad...ska spara den där länken och testa jag med. För jag brukar ju göra som i bild nr 1 och faktiskt tänkt att mina bilder alltid blir så "tråkiga" jämfört med andra svartvita, dom foton tex som gör att man tycker svartvitt är så snyggt!! Tack för tipset!


INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0