Snor

Hur mycket snor kan det tänkas rymmas i min lilla hjärna!?
Har varit förkyld sen i tisdags och nu är jag trött på att springa och snyta mig och vara öm, röd och fnasig under näsan. Blir ju inte precis bättre av att jag vill sitta ute i solen (ja, jag får skylla mig själv att jag snorar) ... men i väntan (jag väntar och väntar...) på att gå ner i vikt så finns det en sak som lindrar min ångest något. För att säga det rakt ut - brunt fläsk känns trevligare på mig än vitt fläsk.

Idag tog vi en tripp in till ett hett centrum för att köpa spegeln till hallen som jag spanat in på Dimoda. Har varit svårt att hitta en i ek som dessutom inte är för stor utan får plats ovanför byrån och under trappen. Men nu är den här och väntar bara på att bli upphängd. Blev en tur till Claes Ohlssons också där vi köpte en repstege till W. Hade även lovat henne en pool men deras små barnpoolar var slut så det fick bli en tripp till BR där vi hittade en lagom stor dvs ganska liten...
Sprang in på Apoteket och fixade lite till min näsa och huvud och sen blev det ByggMax för att köpa den sista innedörren. Vi köpte ju sju stycken förra helgen för att jag trodde att vi hade sju innedörrar. När jag kom upp i vårt sovrum upptäckte jag att vi hade glömt att räkna med dörren in till klädkammaren, eller mitt pysselrum som jag envisas med att kalla det (mina kort- och scrapsaker delar rum med L:s skjortor och tjocktröjor). Men nu finns det alltså åtta fina vita spegeldörrar i vårt hem. Ska bara se till att den åttonde kommer på plats också...

Bollibompadax strax (LB -  säg till A att det är tecknade PIPPI på söndagar) och själv ska jag ta en kopp kaffe i skuggan utanför ytterdörren.

       



Kommentera
Postat av: Tiagirl

Liten pool? *s* Då ska du se minipoolen jag hittade för ungarna skulle få plaska sig lite i hettan!!!! DEN var liten! Alla andra i typ din stl var slut.

2007-06-10 @ 20:21:51
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Lottis

Det blev en mycket rolig fest :-) Tyvärr är jag lite som dig, snoret hänger i näsan och hostar ibland lungorna ur mig... Så länge som du hållit på har jag inte gjort, men det räcker till i värmen ändå... Nä, duschen nästa... Ha en bra kväll! Kram

2007-06-10 @ 20:25:12
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: annica

kul att finna fler bloggare från värmland. eller har jag fel? =)

2007-06-10 @ 23:25:23
URL: http://www.branting.org

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0