Alla sova, släckta äro ljusen... Knappast!

Är på jobbet och känner mig förvånansvärt fräsch i huvudet med tanke på att jag bara sovit två timmar inatt.
Kom hem vid halv sju igårkväll, utmattad och småskakig men ändå med ett stänk av positivitet i sinnet eftersom jag hade genomlidit dagen och övat Luciasånger med alla tre barnkörerna.
Övningen inför Lucia var anledningen till att jag gick till jobbet igår istället för att ligga hemma i soffan och kurera mig.

Knåpade ihop ytterligare några tändsticksaskar efter Bonde söker fru och gick sen och la mig.
Då börjar det! Hosta var tredje minut.
Blir så förbaskad över att inte kunna sova och försöker att låta bli att hosta men då blir det bara värre och jag håller på att kräkas. 
Vid ettiden hör jag att även W börjar hosta på nedervåningen.
Jag försöker att somna mellan mina egna attacker men när jag väl lyckas va tyst någon minut så hör jag att hon hostar.
Förstår att hon snart är på väg uppför trappen stackaren.
Klockan två leker jag och W RoomService och inreder dubbelsängen med dubbla kuddar och täcken och sätter oss sen bredvid varandra för att försöka sova i sittande ställning efter att ha slörpat i oss hostmedicin.
Ni kanske undrar var mannen i huset befinner sig!?
Han ligger på golvet bredvid elementet. Nä, han sover på G:s rum för att slippa mina hostbasilusker.
Tillbaka till den mysiga stunden mellan mor och dotter i dubbelsängen klockan halv tre på natten...
Ingen av oss kunde somna. Jag kraxade sånger mellan hostningarna och W trillade hit och dit när hon slumrade till. Inte lätt att sova sittandes! 
Tillslut gick vi ner och bäddade till en liknande men mycket bättre sittsovarställning i hennes egen säng.
Jag gick upp till mig och sen vet jag inget mer förrän klockan var fem när jag vaknar av att jag hostar.
En timme senare kommer W upp och vill se på film. Hon påstår att hon inte sovit nånting men är munter och glad så jag väljer att inte tro på det.
Stoppar ner henne i sackosäcken på sitt rum (måste ju vara bättre att sitt/ligga i den för hostan) och trycker igång Lilla Jönssonligan innan jag snubblar upp till min egen säng igen.
Ytterligare en timme senare gör vi oss i ordning för att åka till jobbet respektive dagis.
En positiv mamma lämnar sitt positiva barn på dagis och ingen kan ana alla svarta tankar som rusade genom deras huvuden (när jag var trött och grinig och inte orkade sjunga flera gånger på tomtemorsången ville inte W vara min kompis längre!) för några timmar sen.
Förrutom mannen i huset som fick ta en del av den uppdämda frustrationen och tröttheten.
Nä nu ska jag till Ica och köpa upp hela deras förråd av halstabletter så jag kan jobba hela kvällen samt sova hel natten!


Fram och baksidorna till de nya tändsticksaskarna:
image596


Text och bilder tillhör:hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Anna

Vilken fin ny design du har! :) Jättefint!

2007-11-15 @ 13:55:36
URL: http://annimoll.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Stackare!!! Sjunga med hosta. Ingen bra kombination, speciellt inte mitt i natten.
Minns hur jag läste sagor för många år sedan medans jag trodde att en bebis skulle hostas ut genom munnen men sonen blev irriterad varje gång det blev avbrott i sagan pga hostattacker.
Milda makter.

2007-11-15 @ 16:03:09
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: MO

Usch vilken jobbig natt, lider med dig. Föresten vilken fin bakgrund du ordnat på bloggen, kul med lite förnyelse. Hoppas ni frisknar till snart, är ju så jobbigt att inte kunna sova, kryapådigkramar

2007-11-15 @ 19:05:32
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Lisa

Usch vännen! Du har min djupaste sympati! Det finns bara en sak som är värre än att hosta(och därmed vara vaken)och det är att SAMTIDIGT ta hand om hostande barn....heder åt dej som gick till jobbet! Man brukar må som en övermanglad snigel efter såna där nätter....KRAM PÅ DEJ och hoppas ni får nån stark (receptbelagd hostmedicin typ cocillana)så ni får sova, kram!!!

2007-11-15 @ 21:07:30
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: mia dh

Aj, men du se till att få en riktig hostmedicin istället. Krya på er:)

2007-11-16 @ 08:51:57
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Fin bild där uppe!

Men du, så eländigt sjuk du e jämt... Har läst att man kan få problem när man slutat röka, kan det va nåt sånt kanske? *leker doktor*

Va jag är less på att inte ha nåt bredband...är lite lätt irriterad på sambon kan man säga. *suck* Så idag har jag minsann ringt tele2 och ska beställa mobilt bredband, är så trött på att inget sköts här hemma...men jag ska i fortsättningen surfa glatt! Haha!!!

2007-11-16 @ 13:02:12
Postat av: Anna

Fina askar! Har visst också det pappret hemma :-)
Kram

2007-11-21 @ 13:26:13
URL: http://annaferm.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Godmorgon! Tänkte kolla om du(som min eviga inspirationskälla att sätta igång!!!)hade några andra tändsticksaskar du dekorerat på bild? Blev lite sugen på att göra såna men som sagt...kommer ju inte igång utan en spark där bak(läs:ser bilder!!)!!!

Ha en bra helg!!!!

2007-12-14 @ 12:15:40
URL: http://tiagirl.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0