Kärlek

Nu har Pontus bott hos oss i ungefär en och en halv månad.
Igår fick W syn på bilden jag har som bakgrund på datorn just nu och gav ifrån sig en djup hjärtesuck samtidigt som hon sa "åh vad han är fin".
Hennes röst var fylld av kärlek till detta lilla djur.

En kärlek som inte alltid verkar vara besvarad.
Det är inte lätt alltid att vara 4½ och ha koll på sina känslor och iver över vad man känner för sitt husdjur.
Ibland blir det helt enkelt för mycket för Pontus och han biter till eller rivs.
Jag försöker att vara med när hon ska ta ut honom ur buren så hon inte sliter i honom och vara med ute när hon går med honom i kopplet men ibland ser jag inte allt som händer. 

Imorse blev W biten två gånger då märktes det att Pontus var stressad men ibland både biter och kraffsar han utan att det har hänt något speciellt.
Antar att det helt enkelt är ett kaninbeteende. Eller?

Ska ringa veterinären och fråga hur gamla kaniner ska vara när de kastreras för det har vi tänkt att göra för att han inte ska skvätta på allt och alla. Kanske blir han lugnare av det också. 

Allra bäst trivs han när han nyfiket får springa omkring i hallen och köket med sin bur öppen. Han har hittat sitt favoritpausställe som är längs ena väggen i matrummet.



Bilderna tillhör hilajns.blogg.se©

 


Kommentera
Postat av: AKP

oooh sååå lik vår kanin =)))

SÖTISAR!!

2008-08-26 @ 21:16:22
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: tina

Underbart söt han är!!!Det är härligt att ha husdjur,det är lite jobb med dom,men å vad mycket man får tillbaks!

Såg kärleksmumsen i inlägget innan....ska testa receptet..



kram/tina

2008-08-26 @ 23:53:53
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Kiki

Hej, vilken mysig blogg du har. Helt underbar lekstuga också, där hade jag också kunnat flytta in! :D

2008-08-27 @ 00:22:41
URL: http://maximilia.wordpress.com
Postat av: anna

vilken supersot kanin...............och vilken lycklig lite tos.

kram

anna

2008-08-27 @ 08:52:41
URL: http://www.londonhem.blogspot.com
Postat av: Malin B

Himla söta tillsammans! =)

2008-08-27 @ 13:38:43
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilka mysiga bilder! :D

2008-08-28 @ 22:21:23
URL: http://mammathezz.wordpress.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0