Sådan mor, sådan dotter

Dagen har passerat och jag med den även om det känns som att jag lever i en dimma.
Den enorma trötthet jag känner såhär mot slutet av graviditeten beror dels på mitt dåliga järnvärde men även på min envishet att göra allt som jag i normala fall, alltså icke gravid, brukar gör under en dag.
Jag kämpar på med järntabletterna och har nu även börjat mumsa på torkade aprikoser. Något som barnmorskan sa skulle vara bra.
Fick tips om hallon och jordgubbar men jag, liksom W, tål inte att frossa i de röda läckra bären.
Nä aprikoser får det bli. Nu är påsen slut så imorgon får jag köpa nya.

När jag väl tog mig ur dvalan fram mot tolv idag (att lämna sängen och de närmast följande timmarna är just nu de jobbigaste) så har jag och hunnit med både tvätt, dammsugning och badrumsstädning.
När väl de tråkiga sysslorna var avklarade ägnade jag och W oss åt att fika och skruva ihop Ikeamöbler.
Tänk vad bra det är med en dotter att dela sina Ikeastunder med som dessutom har en Brio Bultbrädehammare att låna ut vid behov.


Vårt byte av resårbottnar, från en hel 160 cm till två stycken 90 cm i olika fasthet, har dragit med sig en hel del annat än bara själva sängbytena. 
Funderingar på ny sängram, sängbord och byrå snurrar i huvudet på mig.
Efter en del spaning på Ikeas sängbord och på nätet beslutade jag mig tillslut för samma serie som vårt soffbord i vardagsrummet, nämligen Svalöv.
Egentligen är det inte ett sängbord utan ett sidobord men blandningen av stål och vitt tyckte jag passade bra tillsammans med fondväggen i sovrummet. Sen är bordet väldigt stabilt och har bra mått dessutom.

När det gäller sängram så har jag alltid tyckt om Ikeas vita Malm men i februari tog de bort den vita varianten ur Malmserien och här i Värmland verkar det totalt omöjligt att hitta någon begangnad så jag får helt enkelt tänka om. 
Snedtaket i sovrummet gör att det inte är aktuellt med någon hög sänggavel.
Har kollat på tyggavlar på Ikea och lite varstans och funderar på om vi inte ska försöka göra en egen.
Hur svårt kan det va egentligen att få till en mdf eller massonitskiva, klä den med först skumgummi och sen tyg, häfta alltsammans på baksidan och sedan fästa den vid huvudänden på resåbottnarna...
Får se vad vi kan åstadkomma under veckan.
En sak är säker iallafall - även om det är tomt på möbler m.m. i sovrummet så är det underbart att sova i en större säng!

Några bilder på det ännu icke färdiga sovrummet (tyvärr fotade jag inte i dagsljus så bilderna är lite mörka).
För er som undrar - nej vi manglar inte våra sängkläder för vi har ingen mangel och ja nya vita påslakan och ett överkast står högt upp på shoppinglistan.



Bilder:Privata och tillhör hilajns.blogg.se©



Kommentera
Postat av: Camilla

Jätte fint...

2008-08-18 @ 21:30:01
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Annika

Kanonfint... :) Och mangla?? Vad är det?? Jag varken stryker eller manglar sängkläder... så det så.. :)

2008-08-18 @ 22:15:20
Postat av: Anna

Vilken söt medhjälpare du har! :-) Jag tycker ni har så fint i ert sovrum! Gillar tapeten massor och vem bryr sig om omanglade lakan?! Inte jag! En mangel följde visst med i vårt nyinköpta hus, men på en månad har jag inte lyckats använda den en enda gång även om jag första dagen tänkte att nu skulle det manglas lakan efter varje tvätt...



Ha det bra och sov så gott! Kram Anna

2008-08-18 @ 22:41:07
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Malin B

Snygg fondvägg! Fast lilltjejen är sötast! =)

Typiskt det där att ett inköp för med sig ännu flera "investeringar".

Malin har heller ingen mangel och jag förtränger till och med att jag har ett strykjärn.

Skulle aldrig få för mig att slösa bort tid på att stryka lakan. Milda tider!!!

2008-08-19 @ 07:45:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: susihus

Jättefint=) Vadå mangla....vem hinner med det??? Att torka dem ute på torkvindan är det bästa tycker jag. Ha en go kväll. KRAM

2008-08-19 @ 21:27:15
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Håller med, att mangla finns inte... (var skulle man kunna göra det förresten? :-)

Fint med vita nattygsbord - är själv på jakt efter det!

2008-08-19 @ 22:47:32
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0