Inbjudan till doping

I januari blir det dop av lille M.
Eftersom det är som med julkorten, dvs det ska massproduceras i antal, så slängde jag ihop en mycket enkel dopinbjudan.
Använde datorn och skrev text samt infogade tre bilder på M och skrev ut sen klistrade jag det på ljusbrun cardstock och band lite flossing runt om. 

En massa kort blir det...

Bild:Privat©

Enkel framsida (urdåligt fotgraferat och konstiga färger) med lille M och hans underbart söta små fossingar och händer.

Bild:Privat©

Insidan av kortet med information om var och när dopet äger rum samt några förslag dopgåvor. Jag läste att man faktiskt kunde skriva med ett förslag på dopgåvor till dem som tycker att det är svårt att komma på något att ge. Responsen från släkten har varit att det är svårare att tänka ut något till en kille.

Bild:Privat©
 



Kommentera
Postat av: Petra Bloggar

men jösses vad fina dopinbjudningar, hur HINNER DU?? :-O förstår att hon kräver fika, synd på goda chockladbollar å bara ligga i frysen sådär ;-)

2008-12-12 @ 14:57:22
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Malin B

Vilka inbjudningar! =)

Allt med egna foton blir ju så personligt.

Idén med förslag på dopgåvor var toppen för nog brukar det "muttras" att det är svårare till killar än till tjejer... (Även sedan när det är konfirmation kan jag meddela. ;) )

2008-12-12 @ 15:02:13
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lisa

så sött!

2008-12-12 @ 16:11:39
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Anna

Vilka superfina inbjudningar! Smart idé det där med förslagen...



Din dotter fyller år på en mycket bra dag, för visst var det måndag du skrev? Då har nämnligen jag också födelsedag. På min blogg hittar du något från mig till dig!



Kram Anna

2008-12-12 @ 18:50:11
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Annika/__Bavaria__

Jättefina inbjudningskort... :) Smart att skriva med en dopgåvelista... :)



kraaaaaaaaaaaaaaaaaa

2008-12-12 @ 20:23:57

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0