Vart skåpet ska stå

När äldsta bonusbarnet flyttade ut i det rum som har kallats "hångelrummet" här hemma drog det med sig, förutom några blocketannonser och besök till tippen, även frågan vad vi gör med det STORA skåpet.
Det stora skåpet kommer urspungligen från L:s mor och far men har tillhört oss sen 2001 då vi flyttade till vårt förra hus

På den tiden var skåpet dalablått till färgen och innehöll mestadels sänglinnen och dukar. 
Visst tyckte jag om skåpet redan då men samtidigt så är det såpass stort och vi hade inget bra ställe att ställa det på där det kom till sin rätt så platsen blev en ganska undangömd plats.  
Sen lever skåpet sitt eget liv litegrann. Det knarrar och knakar i det och med en stor portion fantasi kan man ställa sig framför det, blunda och glänta på dörren till den vita häxans värld i landet Narnia (inte något jag har berättat för W om).

När vi flyttade till vårt nuvarande hus fanns det ingen plats för det samt att jag var ganska trött på det så när L ville plocka bort dörrarna, måla det vinrött och ha det ute i hångelrummet som musik och mediamöbel sa jag inte nej.

När E flyttade ut i rummet för ca tre veckor sedan dök återigen frågan upp om vart vi gör av skåpet.
L ville behålla det vinrött och släpa upp det på andra våningen och placera det i allrummet för att förvara noter m.m. i det (sådant som står i bokhyllan där uppe nu). 
Allrummet på ovanvåningen är ett av de rum (och tvättstuga och kök och klädkammare) som vi pga tid, ork och ekonomi inte har renoverat (förrutom att måla tapeterna vita). Möblerna där är ett hopkok som jag skarpt ogillar och inte skulle tyckt precis mer om av att klämma in ett stort skåp längs ena väggen. 

Det fanns dock två grejer som vi saknade rejält i huset enligt mig. Nämligen förvaringsskåp i köket och ett vitrinskåp.
Tanken var född (jag flyttar vinglas m.m. till skåpet och frigör plats i köksskåpen) och jag högg in med sandpapper på skåpet.
Efter två lååååånga strykningar med härlig vit färg skruvade pappa tillbaks beslagen när de var på besök för någon vecka sedan och sen släpade vi in skåpet i matrummet. Ut åkte furuskänken och skåpet fick ta plats på den enda fungerande väggen för det.
Visst är det så att om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag fortfarande att det STORA skåpet behöver mer utrymme men det fungerar ändå någorlunda bra på det nya stället. 
När det kommer till förvaring är jag däremot supernöjd. Det slukar vinglas, glöggmuggar, vaser ja t.o.m. hela serviser och ingenting blir dammigt eller måste stås till allmän beskådning för dörrarna döljer allt.

Sen tycker jag mycket mer om det som vitt än vinrött, även om det skulle behövas ytterligare en strykning med penseln om jag ska vara ärlig... 








Bilder:hilajns.blogg.se©



Kommentera
Postat av: anna.a

Skåpet är ju jätte läckert!!!

2008-06-11 @ 22:31:05
URL: http://dromhem.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Så snyggt det blev, nu fick du mer plats för annat i köksskåpen kan jag tänka mig...



~Livet i byn

2008-06-12 @ 06:18:45
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Tussen

Åh va fint. Va duktig du är.. Hoppas allt är bra med dig och magen. Kram!

2008-06-12 @ 06:55:00
Postat av: Annika

Kanonfint skåp! Det där får ni inte kasta ... juh!

2008-06-12 @ 08:20:06
Postat av: Malin B

Jag älskar stora gamla skåp men de kräver "rymd" för att komma till sin absoluta rätt.

Ditt är jätte läckert. =)

2008-06-12 @ 11:00:55
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Satu

Vad fin blogg du har!



Och dottern är ju helsöt!



Mvh Satu

2008-06-12 @ 12:22:04
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Biibii

Jätte fint skåp!!

2008-06-12 @ 20:44:21
Postat av: annica

vilket vackert skåp!!!

2008-06-13 @ 11:06:34
URL: http://www.branting.org
Postat av: Malin

Wow jag tycker skåpet är jätteläckert! Var rädda om det och kasta för allt i världen inte bort det. Bra förvaring också ju! Tummen upp! Kram

2008-06-13 @ 11:07:08
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: pia

MEN GUDARS VILKET SKÅP!!! så vackert!!!

2008-06-16 @ 10:28:37
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0