Vart tog tiden vägen

Tiden går fort, den flyger iväg, och jag får lust att stoppa den men dagarna bara rullar på i ett rasande tempo och blir till år och floskeln "vart tog tiden vägen" drabbar mig som ett bombnedslag då och då.
Som imorse när det var dax att åka till dagis. 
Fortfarande är det oftast jag som bestämmer (i visst samråd med W herself) vad hon ska ha på sig, hjälper till att klä på henne och stylar till håret (när det gäller val av frisyr har hon ganska mycket egen vilja, flätor en period, hästsvans en period osv).
Imorse valde hon själv sitt Kittyhårband och sina nya brunblommiga skor. Jag valde Mollyblusen och jeansen.
När hon satt i hallen och väntade på att L och jag skulle bli färdiga kunde jag inte låta bli att ta fram kameran och ta några kort.
Jag har svårt att ta till mig och förstå att min lilla flicka inte längre är en bebis utan har blivit en stor tjej.

För att göra det än tydligare för mig sprang hon iväg längs gatan när vi kom hem från dagis. En stund senare ringde det på dörren. I regnet stod W tillsammans med kompisen L.
De skulle leka tills maten var färdig.
När jag grejjar i köket kikar jag in på hennes rum. Där sitter de på golvet, W försöker förklara hur man spelar fiskdamm och han pratar samtidigt om något helt i annat i hennes mikrofon.
Kanske inte så samspelta men de leker och har kul!







Kommentera
Postat av: Lottis

Åh, vilka fina skor :-) Såna skulle jag kunna tänka mig :-) Förresten så gick det vägen med huset :-) Tror knappt det är sant, men äntligen går något vår våg :-) Ha en bra kväll, det har jag, trots begynnande förkylning och hälspricka efter dagens brännbollsmatch... Kram kram

2008-06-12 @ 20:41:19
URL: http://charlotte77s.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jättesöta skor och jag har sagt det förut, men du har en otroligt söt dotter! Så fint med de mörka ögonen till det ljusa håret. Söt som socker!

Kram!

2008-06-12 @ 21:47:12
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Satu

Vilken underbar liten (stor) juvel till tjej! hihi skrattar igenkännande (har 2 barn till som är 9 och 15 ,pojkar) så det där känner man till!



Tack för din söta kommentar...

vet inte om du såg,men du är en ny länk hos mig..



sov gott!



Satu

2008-06-12 @ 23:21:30
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: sessan ❥



Hejsan!



Vilken härlig blogg du har!!

Jag blev tipsad av Satu om din blogg & hon hade helt rätt, denna är jättefin.



Vad underbar din W är ❤



Hit kommer jag garanterat på besök igen ;0)



Sessan i Oslo

2008-06-13 @ 00:20:35
URL: http://www.sessanochprinsessan.com
Postat av: Annika

Mmm... tiden GÅR fort... Rätt som det är så är de ännu större... Hjälp!



Mina är nu 14, 17 och 19.



Sötis W... :)

2008-06-13 @ 07:37:32
Postat av: Greger & Gertrud Gregorius

Nu är den ultimata Blogglistan här -- GREGORIUS BLOGGTOPP!

Är Din Blogg med på listan???

Kom och kika...

/GG

2008-06-13 @ 11:59:44
URL: http://www.metrobloggen.se/gregorius
Postat av: Nilla

Vad söt hon är, vilken fin blus!

Ha en skön helg.

2008-06-13 @ 12:56:14
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

Hej hopp vilken sötnos :)



Och du vilket supersnyggt SKÅP!!

Ha en underbar fredag!

2008-06-13 @ 16:08:08
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh, vad glad jag är att du lämnade en så gullig kommentar på min blogg så att jag hittade till dig. Gillar verkligen vad jag ser och kommer komma tillbaka fler gånger.



Kram Petra

2008-06-13 @ 21:39:26
URL: http://petrifiedinpink.blogspot.com
Postat av: L I S A

Måste bara kommentera ditt skåp! Så fint! Helt underbart vackert! Vi har tre(!!) linneskåp(visst är det ett linneskåp från början?)och de är världens bästa förvaringsmöbler. ALLT rymms däri och sen håller ju hyllplanen, inte som dagens ikeamöbler där hyllplanen bångnar av tyngden.....ha en fin lördag!

2008-06-14 @ 07:29:07
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0