Ett tag sen sist...

Det kanske märks på mina inlägg att jag inte scrappar eller kortar särskilt ofta nu förtiden.
Det är inte så att jag har tappat intresset för skapandet utan glädjen finns fortfarande kvar. 
Jag tycker fortfarande att scrapping är en underbar, kreativ och kul hobby som skänker mig en alldeles speciell välmåendestatus när jag väl stänger in mig i pysselrummet (läs klädkammaren) och ägnar mig åt den.

Tyvärr händer det alldeles för sällan nu förtiden att jag sitter där bland alla härliga och inspirerande papper.
Att vara gravid, jobba heltid, göra familjekarrär och allt annat som finns på dagsschemat tar stor del av min tid och när kvällen kommer och jag inte jobbar och det mot all förmodan skulle vara lugnt i huset så tryter orken.
Jag somnar i soffan eller släpar mig uppför trappen till sängen.

Så är det just nu men det blir väl bättre antar jag när väl lillebror väl har puppat färdigt sina 40 veckor i mitt inre och ploppar utFind UK Solicitors
Då ska jag auktionera ut hela klädkammaren på Tradera!

För en tid sen hade jag lyxig egentid som jag uttnyttjade till att dejta LB för lite scrapping. Dagen resulterade i tre layouter som jag gjorde slutfinishen på häromdagen.
Samtliga tre skiljer sig något från mina tidigare lo:s då jag har använt mönstrade papper som grund istället för cardstock som jag annars oftast använder mig utav.

Ni får ursäkta den halvtaskiga bildkvaliten (tänk om jag hade en scanner...).

image794

image795

image796
"Varje flickas dröm" är liftad från en lo utav Badanka.

Bilder:Privata©



Kommentera
Postat av: Lallis

Vilka fiiiina alster:)
Ja men det är ju så.
Livet tar tid!
Och med jämna mellanrum har man jättemycket runt omkring sig.
Ha en skön helg!
KRam Lallis

2008-05-02 @ 13:44:03
URL: http://laila.nolvi.se
Postat av: Nina

Ska du sälja av allt??? nån gång läre du väl få tid? Ih, jag skulle dööö om jag var tvungen å göra mig av med allt mitt pyssel.

2008-05-02 @ 15:01:52
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: Jill

Så fint! Gillar verkligen det mönstrade pappret på tredje bilden.

Ha det fint!
//Jill.

2008-05-02 @ 15:27:18
URL: http://husnummer30.blogspot.com
Postat av: MO

Förstår så väl att du är trött, det är helt ok...sen går man på någon sorts adrenalinkick ett bra tag efter födseln..då är man hur pigg som helst. Jättefina alster du pysslat ihop, o modellen är väl anlitad...såklart hon är ju så söt, kramar

2008-05-02 @ 17:34:41
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Petra Bloggar

åh, men visst är det härligt med scrapping (du har gjort dunderfina Lo´s) själv drabbades jag av scrappersblock för 3 år sen, och den hänger i sig! *illa*)
trevlig fredag !

KRAM

2008-05-02 @ 18:36:13
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Petra Bloggar

åh, men visst är det härligt med scrapping (du har gjort dunderfina Lo´s) själv drabbades jag av scrappersblock för 3 år sen, och den hänger i sig! *illa*)
trevlig fredag !

KRAM

2008-05-02 @ 18:36:20
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: anna

a vad mycket fint, du ar ju jatteduktig. Ja jag kanner att jag inte har mycket tid att gora egen saker med tre barn och heltidsjobb ar tiden knapp, fast de blir ju aldre sa snabbt......
ha en riktigt trevlig helg
kram
anna

2008-05-02 @ 20:07:04
URL: http://londonhem.blogspot.com/
Postat av: Lottis

Hoppas det är L´s kläder som ska ut på auktion och inga andra grejer
;)

2008-05-02 @ 20:33:25
Postat av: karro

vilka härliga bilder! när ska du ha bebbe då? *nyfiken* så du är oxå en traderare, kul, jag säljer o köper där hela tiden! :)
på återseende!

2008-05-02 @ 21:59:40
URL: http://karofina.blogspot.com
Postat av: Malinbayad

Allt har sin tid!
Synd att du missade gratisfotona, tänkte speciellt på er som scrappar, då är det ju ännu mera perfekt att få material gratis.
W måste ha världens finaste fotoalbum. =)

2008-05-02 @ 22:16:49
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: AKP

Herregud va fina saker du pysslar ihop alltså!
Jag blir lika impad varje gång!!!

mmm de är härligt med en bra kamera :)
Hoppas bara jag lyckas lära mig allt någon gång oxå :D

2008-05-02 @ 23:19:26
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Livet i byn

Vilka fina layouter! Nä egentid är inte lätt att få till, tyvärr går det ju mest för runt medans barnen är små. Men sen...

~Livet i byn

2008-05-03 @ 09:07:09
URL: http://livetibyn.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0