Inomhus

W har mindre feber idag dvs frustrationen över att vara instängd i huset slår ner som en mindre bomb lite då och då.
Vi försöker hålla oss sysselsatta för att inte bli tokiga.

Vi har tömt diskmaskinen, tittat på Byggare Bob firar jul, duschat, fikat, filosoferat om lillebror, läst Bamse, lagt pussel och just nu leker W frisör med mitt hår medan jag får sitta en stund vid tangentbordet.
Man får inte vara dum...

En annan sak som vi gjort idag, som W haft lust att göra länge nu, är att måla på magen. Ett ganska bra påhitt eftersom jag kunde sitta slappt bakåtlutad i tvsoffan medan hon målade och målade.
Det färdiga resultatet blev ett skånemotiv med sol, hav och strand.
Självklart måste även jag måla på W:s lilla mage något som inte var det lättaste eftersom hon påstod att det kittlades.
Påhittet krävde dock lite extra magskrubbning vid duschningen för att få bort färgen.







Bilderna tillhör:hilajns.blogg.se©



Kommentera
Postat av: Maria

Haha, gulligt...tur du har stor mage så hela motivet får plats...Ja innedagar kan verkligen få en att klättra på väggarna, kram

2008-09-02 @ 17:35:23
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Petra

Hihi, så fiiiint.

Kul ide att måla magen.



ha det bra och hoppas W snart är frisk igen.

kram till er

2008-09-02 @ 17:48:03
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jätte fint?

Hade jag förstorat upp och gjort en tavla av. Alltså W:s fina konstverk på din fina mage... :)

2008-09-02 @ 18:19:51
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Annika

Så gulligt... :)

2008-09-02 @ 18:41:55
Postat av: jama

Heeeej,



ojoj, stoooora magen. Dax snart va?? Hur mår du? Bra hoppas jag :)



Ser att ni byggt lekstuga (eller ja, av byggsats iaf) Vad FIIIIN!!!!! Vad kostade den? Vi var jättenära att köpa en från Bauhaus men så sa ekonomin ifrån lite i somras när sambon va pappaledig. Men den här är ju mkt finare än deras, men säkert dyrare. Den kostade 3995 kr tror jag det var...



Lycka till med födandet ;)



KRAM!

2008-09-02 @ 19:07:54
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Therese

Helen! Jag såg ut såhär :O i måndags när jag var med Tilde på hennes inskolning (hon har ju börjat på nytt dagis nu iom att vi flyttat)..



Det kommer in en tjej (som också ska skolas in) som ser på pricken (ja det var verkligen hennes dubbelgångare!) ut som W..!

Jag undrade först om ni fått fnatt och flyttat hit på såhär kort tid knäpper med fingrarna men sen kom mamman också, och det var inte du.. ;)



Men hon e så läskigt lik W alltså.. :D

2008-09-02 @ 21:13:23
URL: http://mammathezz.wordpress.com
Postat av: Malin B

Så himla häftigt! =)

Har aldrig tänkt tanken förut.

Vilka konstnärer det bor i er. =)

Extra roligt att ha det "dokumenterat" på bild.

2008-09-03 @ 12:47:55
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anonym

mysigt ni verkar ha de:)

2008-09-04 @ 15:44:53
URL: http://fein.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0