Maten är klar

Imorse knackade det på toalettdörren som det så ofta gör när jag står och sminkar mig vid kvart över sju.
In kommer en nyvaken liten W med ett gosedjur under armen. Hon går rakt fram till toaletten, kissar och spolar, först sen går hon fram till mig.
Får dagens första kram. En kram som efter ännu en jobbig kväll och natt betyder lite extra mycket.
Jag fortsätter med att försöka applicera lite smink i mitt trötta ansikte.
Då ser W de två alvedontabletterna som jag har lagt fram för att komma ihåg att ta dem lite senare.
Hon frågar om jag har ont i magen.
Nej, jag har lite ont i huvudet, svarar jag.
"Då är nog lillebrors mat på väg att bli färdig i dina tuttar nu så snart kan han komma ut", får jag som svar.

Underbara lilla tjej♥

Igårkväll städade jag byrån i hallen. Då hittade jag en hel del fotografier från några år tillbaka i tiden.
Vad fort jag har glömt hur W så ut som bebis och under sitt första år.
Bilder tagna av min mamma på bl.a mig och W i vårt förra hus. Pulkaåkning blandat med studmattehopp, grötmatning, gos i knät och sandlådelek.
Känslosam som jag är fällde jag en tår för alla minnen...

Bild:Hilajns.blogg.se©

W sitter och filosoferar på lillebrors rum.
Hon har vid flera gånger tagit upp sina tankar på om lillebror nångång kommer att bli en storebror.
Jag har då förklarat att han kommer alltid att vara lillebror för mamma och pappa ska inte ha några fler barn (det finns två bonusbarn i familjen också).
"Men om du pussar på pappa så kommer ju alla magneterna och då kommer han att bli en storebror".
Behöver jag säga att vi har bläddrat i Lennart Nilssons bok "Ett barn blir till"...



Kommentera
Postat av: Misen

Magneterna... Ha, ha... Ja de är för mysiga barnen... Hoppas ni har en underbar fredag!

2008-09-12 @ 10:52:17
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Annika

Gullungen! :)



2008-09-12 @ 21:12:38
Postat av: Petra

barnkommentarer... finns det något bättre.hihi

ha en trevlig helg

kram

2008-09-12 @ 23:37:08
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Liza

Så charmig hon är lilla W!

Önskar er en riktigt härlig helg!

KRAM!

Liza

2008-09-13 @ 00:04:28
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Hon är så stor, söt och klok eran W!



Verkligen nostalgitripp att kika på gamla foton.

2008-09-13 @ 22:14:50
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0