Rosa

Varje dag ska barnen ha med sig frukt till skolan.
Frukten äter de när de har frukstund klockan nio vilket jag tycker är bra för W har svårt att äta frukost tidigt på morgonen. 
Ett glas youghurt eller en liten smörgås brukar va det hon får i sig.


Till frukten dricker barnen vatten i medhavd mugg.
Muggen ska självklart vara märkta med barnets namn.
Eftersom barnen bara dricker vatten ur dem så diskas de inte efter varje användande och när fröken väl gör det så är det diskning för hand som gäller.
Än en gång har jag använt Quickutztången och stansat ut bokstäver i dekorplast. På muggen hamnade också några roliga utomjordingar.
Jag provade att diska muggen för hand igårkväll och dekorplasten satt faktiskt kvar.

En gång i veckan har barnen idrott i skolans idrottshall.
Då ska de ha gymnastikskor med vit sula så igår var vi iväg och köpte ett par sådana. Självklart med rosa detaljer på.
Skorna får endast användas inomhus.
Igår användes de flitigt här hemma.
Hon testade att springa i dem. Göra snabba starter (W älskar att springa) och att gå i trappen med dem.
Skorna fick betyget fem av fem stjärnor.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: AKP

mmmm ROSA thats the way I like it ^^

fniss

Hmm kör dom samma "rutiner" i alla skolor?

Här är det oxå frukt, vattenmugg, skor med vit sula.. osv!

hehe

Linis brukar ha riskakor med.. för det är tydligen "inne" just nu :P



Bombardera på med kommentarer, jag ÄLSKAR dom =))))

2009-08-27 @ 11:01:05
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Malin B

Wow, så tjusigt!!!

Så brukar det vara mängder med papper som ska fyllas i vid skolstarten.

Hos mig börjar båda i dag, högstadiet och gymnasiet.

Premiär för båda.

2009-08-27 @ 11:05:26
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Söta skor och söt mugg... till en söt tjej... :D

2009-08-27 @ 17:05:15
Postat av: jenny

Kan tänka mig att hon är mäkta glad & stolt över de fina rosa skorna och den pimpade muggen:-)

Kram

2009-08-27 @ 17:53:52
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Marina

Lika fint som alltid..

2009-08-27 @ 19:21:00
URL: http://violfudge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi har inte lagt markduk runt husen för vi har granulering/sand runt grunden. Har ni matjord är det nog ett måste. Men även om vi har sand så ser vi att det poppar upp lite grässtrån, förmodligen frön som blåst in. När jag lägger resten av stenen runt huset så ska jag lägga lite tidningpapper på sanden för att kväva ev grässtrån. Vi har inte hört nåt är gällande uppfarten om de rekomenderar duk - jag meddelar när det är på G.

Vi är jättenöjda över kantstenen och glad att vi satsade på en rejäl och lite grovhuggen sten. Hoppas nu bara att det funkar md gruset som tänkt!

2009-08-27 @ 20:04:48
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glömde säga att kantstenen är samma sten som man ser på kommunens allmänna platser - oftast. Den är 1 meter lång och ca 10 cm bredd tror jag. Väger ca 85 kg/sten så den är tungjobbad - men väldigt stadig då den väl är på plats. Jag tror vi betalade någonstans runt 200-240 kr/meter.

2009-08-27 @ 20:11:58
URL: http://mittlillabo
Postat av: Camilla

Vi har precis samma... MUGG, FRUKT o GYMPASKOR inför nollan! Muggen var jättefin... fina detaljer och kul med en egendesignad mugg (även om kidsen inte bryr sig :) ... vart har du köpt skorna? Jättefina!

2009-08-28 @ 15:45:28
URL: http://husnr8.blogg.se/
Postat av: Terese

Fina skor och söt mugg!

2009-08-31 @ 15:06:57
URL: http://terese.wordpress.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0