Daimkakor

Den femtonde december fyller W sex år. 
Eftersom den femtonde infaller på en tisdag firar vi henne tillsammans med släkt och vänner redan på lördag. 

Inför kalaset ska det bakas och göras en del julgodis.
I fredags provade jag ett nytt recept, Daimkakor, och eftersom de fick godkänt av provsmakarna W och E så har jag idag bakat ännu en sats utav dem.

©HUSnrNIO

Receptet hittade jag i Aftonbladets söndagsbilaga för några vecko sen och för er som vill baka denna enkla småkaka kommer det här:

Detta behövs till ca 25 stycken:
350 g smör
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
Pappersformar
Daimkulor

Gör så här:
Smält smöret och blanda det med sockret och vaniljsockret.
Rör i mjöl och bakpulver.
Forma till små kulor och lägg i pappersformar.
Gör en fördjupning med fingret och lägg i ett par daimkulor.
Grädda i 175 grader i 10-15  minuter.

Nu ska jag plocka upp all ren tvätt som M har spridit ut i hela huset och sen blir det till att ta itu med det som verkar ha blivit en måndagssyssla här nämligen dammsugning och torkning av golv.
Trist men ack så skönt när det är gjort.



Kommentera
Postat av: Marina B

Åh är sugen på att baka idag i det trista vädret, kanske skulle testa dem...

2009-12-07 @ 11:33:22
Postat av: floosan

åh va gott det lät, riktigt bak väder här i dag

2009-12-07 @ 11:47:56
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Dorothea - Tvillingmamma & Gravid

Det såg smaskigt ut =)

2009-12-07 @ 11:55:30
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans
Postat av: Linruz

Här har det bakats oxå i det tråkiga vädret.

Ha en fin dag.

Kram lina

2009-12-07 @ 12:10:23
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Angelica

De ska jag prova.

2009-12-08 @ 23:54:16
URL: http://varthusbygge.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0