Torsdag morgon

L och W har åkt iväg till jobb respektive dagis.
Tänk, detta blev en morgon som faktiskt lyckades börja utan att jag och W bråkade.
Bråkar är något vi gör ofta nu förtiden. Men det kanske inte är så konstigt, om man tänker efter. 
W är fem år. Hon håller på att bli (än mer...) självständig, testar gränser (allt jag säger ska sägas emot, testas eller ges nya förslag på) och egna påhitt och det är på mig hon testar det. Mycket så klart för att det är jag som är hemma och umgås med henne den mesta tiden av dygnet.
Jag å andra sidan är konstant övertrött.
Och så har vi lillebror som bara är liten och tar massor av uppmärksamhet och tid.

Morgonen gick nog lite extra bra för att W fick ha på sig sin nya Amy Diamondtröja och sina nya jeans (me like Tradera).
Hon älskar Amy Diamond. Tycker hon sjunger superfint och ser så fin ut.

©HUSnrNIO

Nu ska jag dricka mitt te och kika i H&M Homekatalogen som kom igår (ni som inte har beställt den-gör det, inredningsbilderna i katalogen är så mycket trevligare än de på nätet) en liten stund innan en hostig liten skrutt vill äta mat och innan huset fylls av fyra (E och G och två kompisar) icke morgonpigga tonåringar.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Jill

Tänk att det "bara" ska till en favorittröja för att man ska må bra! Och det gäller nog inte bara för små flickor... Själv har jag på mig ett favoritarmband och mår ypperligt! :-D

2009-02-26 @ 09:38:30
URL: http://fyrarumochkok.blogg.se/
Postat av: Lisa

ojoj, de där morgontvisterna kan vara jobbiga...i know ;) Vilken söt M-kudde du gjort.

2009-02-26 @ 11:21:00
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: AKP

Tack =))

Jadu, jag har ingen aning om vad lampan heter.

Kan fota den lite närmare senare idag=)

2009-02-26 @ 11:27:15
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Jag fick också HM katalogen i går, den var betydligt trevligare än deras webbutik som jag tycker inte var kul.



~Livet i byn

2009-02-26 @ 11:42:46
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Snygg tröja men dottern var ännu ännu ÄNNU finare!!!

=)

Ser att vi har likadant marimekkotyg! Har sydd gardiner till köket att vårat.



jag förstår inte att det aldrig tar slut här hemma....rensar å rensar...men det finns alltid en massa att kasta! Ska försöka stå på loppis i sommar å sälja en massa barnböcer...



Hoppas ni får en bra helg!



kramelikram!!



Ps. Hittade ingenting jag ville ha från H&M.

mysko.....måste nog vara sjuk på nåt sätt....hehe....

2009-02-26 @ 11:53:17
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Maja

Hon är såå söt din lilla dotter!

Ja på tradera kan man fynda om man har lite flyt.

Vi är också uppe i den där tjafsa-med-mamma-fasen just nu. Det mesta jag säger måste diskuteras och bråkas om, men men tröstar mej med att det går över.

......nångång:)

2009-02-26 @ 15:56:03
URL: http://trebarnsmamman.bloggsida.se
Postat av: Malin B

Wow! Vilken snygg tjej!!!

Jag VET hur det är med små flickor som ska i väg.

Hujedamej så svett jag var varje morgon i flera år... Men det är glömt och begravt. =)

NU är det lugna gatan. Jag njuter!!!

Det kanske är så, att man "måste" ha det lite mindre bra för att sedan verkligen kunna se/känna "Himmel och pannkaka så bra jag har det!".

Men när det pågår... Det är då man då och då skulle vilja... Jag säger det inte ens! ;)

2009-02-27 @ 09:11:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0