Mötet med Amy

Söndagen i Parken Zoo blev en toppendag.

När vi kom dit vid tvåtiden stod det redan lite människor och tryckte vid staketet framför scenen. Lite väl tidigt tyckte vi och gick och lekte i Fantomens land.
En timme senare förklarade jag för W att nu borde vi nog gå och ställa oss för annars skulle vi inte få plats längst fram. Lite tråkigt att sitta där på asfalten och vänta en hel timme kan tyckas men vi fördrev tiden med att mumsa på Risifrutti och Ballerinakex. 
Tillslut stod hon där på scenen tillsammans med musiker och dansare.
W:s ögon var stora som tekoppar och hon blev lite blyg av att vara så nära sin idol.
När Amy ropade "Hej, Eskilstuna, är ni med" och alla skrek förstod hon snabbt hur det går till.
Amy frågar något och alla skriker som svar. Amy sjunger och alla sjunger med.
W skrek, sjöng, hoppade och klappade i händerna.
De fyra dansarna fascinerade henne lika mycket som Amy gjorde med sin sång. De bytte kläder och dansade synkat över hela scenen.
Amy var otroligt duktig. Jag kan inte låta bli att fascineras över den att denna ganska lilla människa har så mycket och bra sångröst.  Massor av energi, är så professionell på scenen och får en naturlig kontakt med publiken som till mesta dels bestod av massor av tjejer och deras föräldrar (det var smockat med folk bakom oss).
Konserten höll på i nästan en timme och jag roades såväl av Amy som av att se W insupa allt som hände på scen och runt om.

Efter att ha blivit inropad två gånger var det slut och kaoset utbröt. Samtliga i publiken rusade mot det staket där Amy skulle sitta bakom och skriva autografer.
Vuxna människor knuffades och tryckte på för att få fram sina barn. Flera verkade ha glömt bort att det var en konsert med en mycket ung publik. I detta folkhav stod alla dessa vuxna och i hålen mellan dem alla barnen. Trycket var rejält ibland och jag blev sur och sa till två stycken till höger om mig att sluta knuffas och trycka. Fick till svar att jag skulle sluta gnälla!
Trots detta konstiga svar fann jag mig och påminde om att det faktiskt stod barn i folkhavet som blev klämda. 
Trycket mot öppningen i staketet, som man var tvungen att ta sig igenom för att komma fram till Amy, bara ökade ju närmre folk kom henne.
W stod tryckt mot min mage och såg rakt in i ryggen på den framför henne.

Tillslit tog vakterna tag i ordningen och organiserade ett insläpp till Amy. Det blev en lång ringlande kö som hela tiden fylldes på.
Efter att ha köpt en t-shirt och ett idolkort fick vi ställa oss i en ny kö för att få säga hej till Amy och få en autograf.
W tog på sig sin nya svarta Amytröja och höll idolkortet i ena handen och i den andra teckningen som Amy skulle få.

Efter fyrtiofem minuters väntan var så äntligen framme hos Amy.
W sa hej och lämnade lite blygt fram teckningen. Amy tog emot den med en glad min och öppnade den genast. Vad fin sa hon till W.
Teckningen föreställde W och Amy och scenen i Eskilstuna. Hon hade också skrivit med en tjock rosa penna "Hej, det är Wilma fem år, Amy du är bäst".
Amy skrev "Till Wilma från Amy" på idolkortet och sen fick hon krypa under bordet och stå bredvid henne när jag tog kort.
W strålade och var jätteglad.
Så glad att hon när hon skulle krypa tillbaks under bordet reste sig för tidigt och slog i huvudet. Amy utropade "oj då, hur gick det". Bra sa W och skrattade till lite. Amy sa hej då och W skuttade därifrån.

Parken stängde klockan sex men vi hann med både en tur i tekopparna, vinna två halsband, en tärning och köpa sockervadd innan vi satte oss i bilen och började vår tvåtimmarsfärd hem igen.

Tänk, min lilla tjej har blivit stor. Att umgås med henne är härligt roligt och ger mig oerhört mycket tillbaka. 
Det har hänt så mycket i hennes liv de senaste tio månaderna. Jag inser att mina dagar till stor del består av att vara med lilla M. 
Kanske dessa utbrott som ofta kantar vår vardag inte bara handlar om en frigörelseprocess och sexårstrots utan också om hur vår familj ser ut sen lillebror kom till oss funderar jag på.

Jag önskar mig mer egentid med min dotter och ska försöka att få till sådana stunder lite då och då i fortsättningen.

©HUSnrNIO


Kommentera
Postat av: MissyElliot

Åh, vilken upplevelse för Wilma. Kan tänka att hon var nöjd med dagen....

:-)

2009-07-28 @ 09:14:13
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Mrs. S

Åh vilken lycka!

2009-07-28 @ 09:44:18
URL: http://mammafrudotterjag.blogspot.com/
Postat av: __Bavaria__

Åååh... så skoj för Wilma. :)



Vilken lycka! :)

2009-07-28 @ 11:11:13
Postat av: Marie

Vad sött! Hon måste varit överlycklig! :)

2009-07-28 @ 12:10:01
URL: http://ganskalagom.blogspot.com
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilken höjdpunkt detta måste varit! :-)

2009-07-28 @ 12:18:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: hemmabloggaren

Åhåhå vilken grejj. Ska försöka ta oss till skansen här hon kommer dit i början av augusti tror jag. Fast jag måste erkänna att jag har extremt svårt för Amys röst, fast vad gör man inte...:)

2009-07-28 @ 17:06:12
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Angelica

Gud va roligt, vilken lyckad dag ni fick.



(Angående väskorna så är svaret ja, de är jag som sytt dom)



Ha de gott!

2009-07-28 @ 18:11:14
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Hon kommer nog minnas den dagen Läänge!



SV: Åh, toppad med banan lät ju lite bättre iaf :)



Jag la till dig på bloglovin nu :)

2009-07-28 @ 18:29:50
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilken härlig dag...

Klart du måste göra sånt oftare.

Gubben din få senare ta pojkkvällar med lilla M. :)

2009-07-28 @ 18:37:14
URL: http://camillos.blogg,se
Postat av: Towe

Harligt att ha idoler nar man var i den aldern. Fina bilder! towe.

2009-07-28 @ 19:05:33
URL: http://towe-anders.blogspot.com
Postat av: Lottis

Ni verkar haft en underbar dag :D men vist är det konstigt...hur vuxna egentligen kan beete sig...



lyllos W som fått träffa idolen!!



Kram

2009-07-28 @ 20:27:22
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Lottis

Underbart att W fick träffa IDOLEN, ni verkar haft en toppen dag med mamma dotter mys....menvist är det konstigt hur vuxna egentligen kan beete sig...



sv: Ja om en totalrenovering inte är möjlig så "tager man vad man haver"...Nöjd för tillfället i alla fall.....



Nu är bannern tillbaka också.....dock i nyare version utan buskar och annat tjaffs :)

2009-07-28 @ 20:30:36
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Dorothéa - Tvillingmamma & Gravid

å vad kul för wilma!

vilka härliga bilder också. hihi.



tack för din kommentar.

ja det känns underbart och alldeles.. otroligt =D



ja jag måste säga att jag är mycket nöjd med vagnen =)

2009-07-28 @ 22:07:49
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Petra

Åååhh, vad skoj för W att få träffa sin idol.

DEt där med mamma och 1 barn dag är bra.

Ska jag oxå göra lite mer av.



många kramar

2009-07-28 @ 23:11:06
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Terese

Vilken stor upplevelse för din dotter, mysigt att få en heldag med mamma. Jag tror absolut att såna där dagar behövs. Känner igen mig mycket i det du beskriver om att man har gett mycket uppmärksamhet till den lilla och därför har det blivit mindre kvalitetstid med den stora. Har också funderat en del på min dotters beteende, att det till stor del faktiskt kan bero på att livet har förändrats de senaste månaderna. När jag har slutat amma ska jag försöka få till mor och dotter dagar.



Ha det så bra!

2009-07-28 @ 23:22:39
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Lisa

Men å vilken skojig DAG!! Varför tänkte inte jag på det...min Emma lyssnar också på Amy D...jättefina bilder du fick till också. Ha det gott!

2009-07-29 @ 11:15:12
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Mrs. b

Vad hon ser glad ut - förstår om lyckan var gjord efter denna konserten!

E-tuna är förresten min gamla hemstad... (hmmm, utifall någon undrade... :-)

2009-07-29 @ 22:42:03
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: AKP

oooh så avis Linis skulle bli om hon såg dom här bilderna!!

2009-07-30 @ 16:44:41
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken upplevelse för en sån liten tjej, gud vilket underbart minne att ha med sig.



Kram

2009-07-30 @ 22:25:09
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh roligt för Wilma att få träffa Amy. Och jag förstår dig verkligen vad det gäller egentid med storasyster, det betyder mycket för mor-dotter-relationen. Kram på er!

2009-08-15 @ 17:15:37
URL: http://sajbermamma.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0