JULHÄLSNING

Igår kväll stoppades årets julkort i julbrevlådan vid vår Ica butik.

Allt som allt blev det i år 31 stycken julhälsningar från oss varav flera adresserade till den södra delen av sverige.

Jag hade tänkt dra ihop en fotografering här hemma med hela familjen men ibland går det inte att få till.
Den här hösten och vintern har handlat mycket om prioriteringar från min sida.
Att arbeta [efter att ha varit föräldraledig i ett och ett halvt år] och ha två små barn och hinna med saker hemma är inte lätt.
Många av de ideér jag haft om pyssel, som jag t.o.m. köpt saker till för att kunna genomföra, har fått stryka på foten den här hösten och vintern för att tiden så väl som orken inte har funnits helt enkelt.

Att inte scrappa julkorten känns jättetråkigt då mina fingrar skriker av sug efter sådant skapande men just nu ser verkligheten ut så här för mig och allt kan inte hinnas med just nu och annat kommer före att scrappa men det kommer en tid för allt och tids nog kan jag prioritera på ett annat sätt och då ser allt annorlunda ut.

Tillbaks till julkorten...
Jag gjorde det enkelt för mig och använde bl.a det kortet där W och M är på väg att pussas.

Jag tycker det är kul när julhälsningarna dimper ner i postlådan och förvarar dem i vår julpostlåda i köket.
Hoppas att någon gläds utav vår lilla hälsning i juletid...


Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Malin

Vad fina julkort :)

Känner igen det där med scrappandet, vill med men hinner inte just nu för när min lilla tulta sover är det så mycket annat jag ska göra ;)



Ha en mysig dag!

2010-12-17 @ 10:58:26
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten
Postat av: Anonym

Jättehärliga kort! Skickade också iväg lite drygt 30 stycken.....jag tycker det är mysigt att både skicka och få julkort! En tradition som jag nog kommer att hålla fast vid!

Ha en mysig helg!

Kram Kram!

2010-12-17 @ 12:52:34
Postat av: Cissi

Vilka fina julkort!!!



2010-12-17 @ 13:38:47
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Jessica - mamma till Lucas 091220

Vilka fina julkort! Jag postade också mina idag, 20 stycken fick jag ihop :) Ska bli spännande att se hur många man får :)

2010-12-17 @ 14:25:42
URL: http://jjessica.webblogg.se/
Postat av: Karin

Vi postade våra igår, också drygt 30 st. Jag gjorde som du och beställde helt färdiga. Det enda jag gjorde var att skriva adresserna på kuverten.



Jag har också köpt grejer till div projekt som bara ligger. Bla ett turkost tyg som ska bli köksgardiner + flera scrappinggrejer men tiden och orken finns inte:-/



Trevlig helg!!

2010-12-17 @ 20:13:38
URL: http://kakansdiary.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0