LUCIAFIRANDE I 17 MINUS

Ikväll var det luciatåg på Ws skola.
Även om det var kallt, närmare bestämt hela 17,3 minus, så är det otroligt mysigt att stå där vid kullen när alla eleverna kommer sjungandes på ett långt led från skolan med sina tända ljus och lyktor.

Hela tåget stannar på kullen och i skenet av ljusen och de tända facklorna på kullen bjuder de oss föräldrar och syskon på skönsång.

Sen är det väl klart att ikväll var det lite för kallt för min smak att vistas utomhus.
M var, liksom igår, trött och grinig, jag frös om kinderna trots att jag hade klätt mig i både stor mössa och lång halsduk och när vi mötte W på skolgården efter sången för att dricka en mugg glögg så var hon väldigt tacksam över att vi hade tagit med hennes jacka (trots att hon hade många lager av kläder på sig under lucialinnet).

Alla verkade frysa för det var mest de kommentarerna som hördes runt omkring vilket ju är lite synd när barnen lagt ner sig och övat och sen framför ett fint luciatåg för oss.

Jag vet inte om det är genomförbart att fira lucia i skolans gymnastiksal men hörde att det var fler än jag som pga kylan tänkte den tanken.

Ja fint var det iallafall och vår gatas finaste två tärnor fick efter glöggdrickandet skjuts hem på boben eftersom tvååringen som det var tänkt skulle åka på den hängde skrikandes av trötthet över Ls axel.

Jag försökte fånga stämningen med kameran men lyckades inte alls få till det i trängseln och kylan...

Bilder:Privata©HUSnrNIO

Nu ligger luciakronan på vinden, lucialinnet i tvättkorgen och pepparkaksdräkten används som pyjamas i natt och med detta inlägg förklarar jag härmed årets luciafirande över.



Kommentera
Postat av: Maja/Cactusvit

Så mysigt med lite luciafirande plus att det var ett väldigt vackert (och modigt) luciatåg som trotsade kylan! =)



Ha det gott, kram från mig!

2010-12-14 @ 22:31:50
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

haha! var år har sin charm. ;)

vincent gick också lussetåg idag. Han gjorde rörelser till imse vimse, till alla låtar. o så klappade han händerna. Min pojk! <3 hihi!

2010-12-15 @ 00:57:45
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Tina

Mysigt men kallt! Ja idag är mina barn tomtar på dagis julfest sen får både pepparkaksdräkterna och tomtedräkterna användas som pyjamasar. KRAM <3

2010-12-15 @ 07:41:11
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Emilia

Underbart med luciatåg ute, så mysigt!!

Kram Emilia

2010-12-15 @ 08:11:09
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0