Jag sitter fast!

Pappan nattar dottern.
Mamman är inte hemma vid läggdax.

Mamman hör mitt i natten en röst från ett avlägset håll.
Efter en stund hör hon att rösten ropar orden "mamma" och "hjälp".
Mamman kastar sig ur sängen.

Rösten som kommer från nedervåningen fortsätter att ropa på hjälp.
Gråt och panik hörs.

Mamman kastar sig, fortfarande i ett sovande tillstånd, nerför trappen (men hinner ändå tänka att den där vidriga nålfiltsmattan från 1974 som trappstegen är klädda med måste bort).

Dottern ligger i sin säng med tårarna rinnandes längs med kinderna.
Hon gråter och ropar att hon sitter fast.

Pappan, som alltså var den som nattade dottern, har råkat glömma bort (!) att ta ur de inbakade flätorna ur hennes hår och hon som aldrig sover en natt utan att kasta sig av och an i sängen har fastnat med flätorna i snirklarna i sin säng (sängen Minnen från Ikea) vid sidan om sänggavlen och ligger nu tryckt mot det vita stålet.

Mamman, som fortfarande inte är riktigt vaken, funderar på om hon måste gå ut i garaget och hämta järnsågen och såga bort halva sängen.

En stund senare är allt frid och fröjd igen.
Mamman ligger då ihoptryckt på fem cm yta i dubbelsängen
Dottern ligger bredvid och rör sig vilt i sömnen och tar därmed upp ungefär halva sängen.

På den andra halvan ligger pappan. 
Lyckligt ovetandes om vad som kan hända om man sover med inbakade flätor snarkar han lugnt vidare tills dagen gryr. 

Hrmpf, säger jag!

Bild:Ikea.seKolllage:Helen



Kommentera
Postat av: C

Jag tycker den sängen borde komma med någon typ av Varningstext eller möjligen en "pappa-instruktion"... Nu när jag tänker på det är det ganska många saker som behöver "pappa-intruktioner" :) Och ja, oavsett hur trött man r/hur stressad man är så hinner man ALLTID skänka en tanke åt den j-vla nålfiltsmattan!

2010-07-01 @ 09:53:11
URL: http://knasungar.blogg.se/
Postat av: C

EN sak till, jag springer med dej ikväll, kan behöva ett break i allt mitt googlande då :) N ska springa (han skröt något om 1mil igår- tönt!) så han får göra det innan! Vi tar det när L kommit hem, vi ses kanske innan men annars sms:a när det passar!

2010-07-01 @ 09:54:42
URL: http://knasungar.blogg.se/
Postat av: hemmabloggaren

Herregud vilket trauma, borde som sagt finnas varningstext med stora bokstäver och därmed basta!

2010-07-01 @ 11:16:08
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: LiseLotte

HA HA "lyckligt ovetandes"

Ja säger då det.

Men hon måste ändå röra på sig rätt mycket för att få in dem där eller?



LiseLotte

2010-07-01 @ 11:49:20
URL: http://liselottesjodin.blogspot.com
Postat av: papi

ZZZZZZZZ

2010-07-01 @ 14:59:56
Postat av: Linda

Ojdå, inbakade flätor kan verkligen ställa till det, tur det slutade bra iaf. Inget sågande i sängen och inga avklippta flätor.

Kram

2010-07-01 @ 15:14:39
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Popprinsessan

Förlåt, men jag fnissade när jag läste ditt inlägg. Så roligt! Dock inte för din lilla tjej - fy sjutton vad hon måste varit rädd stackaren!



Det där med förvirrade pappor måste väl ändå vara något som sitter i männens gener?!? :-)

Postat av: freja

fast den är sängen är såååå söt. vill ha tre st bredvid varann i ungarnas rum när vi flyttar till större..

2010-07-02 @ 17:56:30
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Prinsessan på Ärten

Jaha så det är så ni har det i hus nr nio...



Haha eller oj, ingen säng du rekommenderar då, fast fin var den och flätfritt måste det vara. Men det är ju så varmt med fritt hår på natten nu. Hoppas du sov gott på den lilla kvdratdecimetern, i alla fall!

2010-07-03 @ 17:35:21
URL: http://prinsessanpaartens.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vilken mardröm, Vilken tur att du slapp hämta järnsågen iaf.



2010-07-05 @ 22:49:32
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Johanna mamma till 2 prinsessor

Åh vilken tur att jag just fick läsa detta.. Jag ska köpa en ny säng till min älsdta dotter och funderade på denna men nu ändrade jag mig. Hon är inte den som ligger still och hon har rätt långt hår så hon skulle nog med fastna i den :/ så du ska ha stort tack som just skrev detta och varnar oss andra föräldrar!

2010-07-06 @ 21:51:18
URL: http://johannamadeit.blogg.se/
Postat av: Anonym

denna sängen har min dotter också! ska komma ihåg detta med flätoran!!!! vill inte uppleva det du gjorde

2010-07-08 @ 21:54:54
URL: http://thereisnoplacelikehome.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0